Calorieën Fietsen Berekenen

Calorieën Fietsen Berekenen
Hoeveel calorieën verbrand je met een uur fietsen? – Toch hangt het aantal calorieën wat je verbrand met fietsen nog best wel af van een aantal factoren. Denk aan je snelheid, je gewicht, de weeromstandigheden en ga zo maar verder. We gaan er nu even vanuit dat je een gemiddeld persoon bent en je fiets op het moment dat het weer normaal is.

15 km per uur-420 kcal per uur 16 km per uur – 500 kcal per uur 19 km per uur-590 kcal per uur 23 km per uur – 740 kcal per uur Hoe harder je fiets, hoe meer calorieën je dus verbrand.

Hoeveel calorieën is een uur fietsen?

Hoe kun je het calorieverbruik tijdens het fietsen berekenen? – Het aantal verbrande calorieën tijdens fietsen bereken doe je door rekening te houden met de weerstand van de fiets, de snelheid, de wind en jouw lichaamsgewicht. Het aantal calorieën dat je verbrandt met fietsen kun je berekenen als je de kcal per uur weet.

Per uur 60 kilo 70 kilo 80 kilo 90 kilo
Fietsen 16 km/h 391 kcal 456 kcal 521 kcal 586 kcal
Fietsen 19 km/h 454 kcal 529 kcal 605 kcal 680 kcal
Mountainbiken 504 kcal 588 kcal 672 kcal 756 kcal
Wielrennen 22 km/h 567 kcal 662 kcal 756 kcal 851 kcal
Wielrennen 25 km/h 693 kcal 809 kcal 924 kcal 1.040 kcal
Wielrennen 30 km/h 806 kcal 941 kcal 1.075 kcal 1.210 kcal
Wielrennen 32 km/h 932 kcal 1.088 kcal 1.243 kcal 1.399 kcal
Wielrennen 35 km/h 1.033 kcal 1.205 kcal 1.378 kcal 1.550 kcal
You might be interested:  Break Even Omzet Berekenen

Is fietsen net zo goed als lopen?

Fietsen of wandelen om af te vallen ? Meer bewegen We zetten de feiten voor je op een rij! Door WeightWatchers Gepubliceerd op 27 juni 2018 | Bijgewerkt op 20 mei 2022 Zodra het zonnetje zich van haar beste kant laat zien, is het heerlijk om buiten te bewegen. Door actief in de natuur bezig te zijn combineer je het beste van twee werelden: je bent in beweging én je geniet van het mooie weer. Fietsen en wandelen zijn beide goede opties om af te vallen en een ideale buitenactiviteit.

Bij een gewicht van 70 kg verbrand je met 5 kilometer wandelen 280 calorieën Terwijl je met een extra kilometer al 350 calorieën verbrandt. Het is dus absoluut de moeite waard om wat steviger door te lopen! Lees meer over het belang van 10.000 stappen zetten per dag

Waar bij wandelen de gemiddelde snelheid tussen verschillende personen niet veel afwijkt, kan dit bij fietsen wel het geval zijn. Ook de weersomstandigheden spelen een rol bij het aantal calorieën die je verbrandt. Met wind tegen verbrand je er meer dan met de wind in de rug.

Met een lichaamsgewicht van 70 kilo verbrand je 280 calorieën als je één uur fietst, Verhoog je je tempo naar 18 tot 20 kilometer per uur, dan verbrand je ongeveer 500 calorieën per uur,

We gaan bij deze vergelijking uit van een gemiddelde fietssnelheid van 15 kilometer per uur. Een snelheid van 15 kilometer per uur is op een stadsfiets prima te halen, ook met wind tegen. De bovenstaande vergelijking laat zien dat bij wandelen en fietsen de snelheid belangrijk is als je wilt afvallen.

Met 1 uur rustig wandelen verbrand je evenveel calorieën als met een rustige fietstocht van 1 uur. Als je de snelheid opvoert, blijkt de fiets het toch te winnen. Een uur fietsen op redelijk tempo levert je maar liefst 150 extra verbrande calorieën op in vergelijking met een stevige wandeling.

You might be interested:  Energielabel Huis Zelf Berekenen

Gerelateerde artikelen:

Hoeveel kilo val je af met fietsen?

2. Verhoog de intensiteit van je training – Een rustig rondje fietsen gaat je slechts mondjesmaat helpen om af te vallen. Als je jezelf pusht om harder te trappen en net wat sneller te rijden, verhoog je de intensiteit van je training. De algemene regel is: hoe harder je fietst, hoe meer calorieën je verbrandt! Met een gemiddelde fietssnelheid van 15 kilometer per uur en een lichaamsgewicht van 70 kilo, verbrand je ongeveer 280 calorieën als je één uur fietst.

Hoelang fietsen voor 500 kcal?

Fietsen of wandelen om af te vallen ? Meer bewegen Wat is beter? We zetten de feiten voor je op een rij! Door WeightWatchers Gepubliceerd op 27 juni 2018 | Bijgewerkt op 6 januari 2023 Zodra het zonnetje zich van haar beste kant laat zien, is het heerlijk om buiten te bewegen. Door actief in de natuur bezig te zijn combineer je het beste van twee werelden: je verbrandt in beweging én je geniet van het mooie weer. Fietsen en wandelen zijn beide goede opties om af te vallen en een ideale buitenactiviteit.

Bij een gewicht van 70 kg verbrand je met 5 kilometer wandelen 280 calorieën

Terwijl je met een extra kilometer al 350 calorieën verbrandt. Het is dus absoluut de moeite waard om wat steviger door te lopen!

Waar bij wandelen de gemiddelde snelheid tussen verschillende personen niet veel afwijkt, kan dit bij fietsen wel het geval zijn. Ook de weersomstandigheden spelen een rol bij het aantal calorieën die je verbrandt. Met wind tegen verbrand je er meer dan met de wind in de rug.

You might be interested:  Radiator Wattage Berekenen

Met een lichaamsgewicht van 70 kilo verbrand je 280 calorieën als je één uur fietst, Verhoog je je tempo naar 18 tot 20 kilometer per uur, dan verbrand je ongeveer 500 calorieën per uur,

We gaan bij deze vergelijking uit van een gemiddelde fietssnelheid van 15 kilometer per uur. Een snelheid van 15 kilometer per uur is op een stadsfiets prima te halen, ook met wind tegen. De bovenstaande vergelijking laat zien dat bij wandelen en fietsen de snelheid belangrijk is als je wilt afvallen.

Met 1 uur rustig wandelen verbrand je evenveel calorieën als met een rustige fietstocht van 1 uur.

Als je de snelheid opvoert, blijkt de fiets het toch te winnen. Een uur fietsen op redelijk tempo levert je maar liefst 150 extra verbrande calorieën op in vergelijking met een stevige wandeling.

voor je. Of je nu fietst, wandelt, zwemt, of een potje tennist. Elke activiteit is een positieve, die we alleen maar aanmoedigen. Om af te vallen zijn fietsen en wandelen prima opties. Daarnaast kan het je helpen bij het afvallen. De leert je om gezonder te eten en meer te bewegen.