Click Through Rate Berekenen

Click Through Rate Berekenen
Klikfrequentie (CTR): definitie Een verhouding die aangeeft hoe vaak mensen die uw advertentie of gratis productvermelding zien, erop klikken. Aan de hand van de klikfrequentie (CTR) kunt u meten hoe goed uw zoekwoorden, advertenties en gratis vermeldingen presteren.

De CTR is het aantal klikken op uw advertentie gedeeld door het aantal keren dat uw advertentie is weergegeven: klikken ÷ vertoningen = CTR. Als u bijvoorbeeld 5 klikken en 100 vertoningen zou hebben, zou uw CTR 5% zijn. Elk van uw advertenties, vermeldingen en zoekwoorden heeft een eigen CTR, die wordt vermeld in uw account. Een hoge CTR is een goede indicatie dat gebruikers uw advertenties en vermeldingen nuttig en relevant vinden. De CTR draagt ook bij aan de verwachte CTR van uw zoekwoord, die een onderdeel is van de advertentierangschikking. Een goede CTR is afhankelijk van hetgeen waarvoor u adverteert en in welke netwerken u dit doet. U kunt de CTR gebruiken om te bepalen welke advertenties, vermeldingen en zoekwoorden effectief zijn en welke moeten worden verbeterd. Hoe groter de samenhang tussen de zoekwoorden, advertenties en vermeldingen en uw bedrijf, des te groter de kans dat een gebruiker die op uw zoekwoordcombinatie heeft gezocht, ook op uw advertentie of vermelding klikt.

Hoe kunnen we dit verbeteren? : Klikfrequentie (CTR): definitie

Wat is goede click through rate?

Wat is een goede click-through-rate? – Dit is een veel besproken vraag: wat is een goede click-through-rate? Als je er vanuit een statistisch standpunt naar kijkt, hangt het er van af. Kijk eens naar de antwoorden op Yahoo op de vraag “wat is een goede click-through rate”: Het eerlijke antwoord op de vraag is “het hangt er van af.” Click-through rates variëren natuurlijk van campagne tot campagne, en zelfs van keyword tot keyword.

Alles wat te maken heeft met hoe je advertentie weergegeven wordt maakt uit, van je advertentietekst tot de ranking van je advertentie op de resultaten pagina. Dus hoewel je een “hoge” click-through rate wilt, is er geen magisch getal. De gemiddelde click-through rate verschilt per industrie, en je verwachte CRT hangt af van onder andere de positie van je advertentie.

Hieronder vind je de benchmarks voor de gemiddelde click-through rate in AdWords van 20 veelvoorkomende industrieën: De gemiddelde CTR in AdWords is 1.91% voor search en 0.35% voor display. Maar een gemiddelde blijft gewoon een gemiddelde. Dus, als een vuistregel, een goede AdWords click-through rate is 4-5%+ op het search netwerk of 0.5-1%+ op het display netwerk. Over het algemeen, zoals we hierboven ook al hebben besproken, wil je een zo hoog mogelijke CTR.

Wat is een goede click through rate nieuwsbrief?

Verschillende open rates per sector – Na je laatste nieuwsbrief neem je een kijkje naar de open rate en je schrikt. Nauwelijks een derde van je ontvangers heeft je e-mail geopend. Een nog kleiner aantal heeft effectief op een van de links in je nieuwsbrief geklikt.

  • Na vele uren werken aan een nieuwsbrief, geven die cijfers je geen prettig gevoel.
  • Toch zijn die lage percentages normaal,
  • Stel je maar voor: welke nieuwsbrieven heb jij vanmorgen daadwerkelijk geopend? En hoeveel links heb je aangeklikt? Extra tip: Boost de inschrijvingen op je nieuwsbrief met deze tips.

Je mag natuurlijk wel nastreven een open rate van 70 procent te halen met je volgende nieuwsbrief, maar wanneer dat cijfer heel wat lager ligt, hoef je niet te panikeren. Uit een onderzoek van MailChimp blijkt dat de gemiddelde open rate van e-mails 21,33 procent bedraagt,

Datzelfde onderzoek toont ook grote verschillen aan tussen verschillende sectoren, E-mails van overheden worden gemiddeld door bijna 29 procent van ontvangers geopend en scoren daarmee het best. Helemaal onderaan staat e-commerce. Die sector haalt gemiddeld een open rate van goed 15 procent. Je merkt het: haalt je nieuwsbrief een open rate van zo’n 20 procent, dan scoor je eigenlijk sterk.

Hoe zit dat nu met die andere factoren?

De gemiddelde clickthrough rate (CTR) bedraagt zo’n 2,6 procent, Net zoals voor open rates, lopen de gemiddelde CTR’s ver uit elkaar, afhankelijk van de niche. Voor bounce rates zit je goed wanneer die onder de 2 procent blijft, E-mails die niet toekomen, kunnen verschillende oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een volle mailbox. Het gemiddelde aantal unsubscribers ligt tussen 0,1 procent en 0,4 procent, Zit jouw nieuwsbrief rond dat cijfer, hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Vergelijk je graag met de concrete cijfers van de sector waarin je actief bent? Naast de benchmark van MailChimp, kan je ook een kijkje nemen naar de gemiddelde cijfers die Campaign Monitor berekende.

Wat is een goede klikratio?

Wat is een goede CTR? – Over het algemeen is de CTR niet erg hoog. Denk maar eens aan je eigen zoekgedrag. Nadat je een zoekwoord hebt ingetypt 1) blader je waarschijnlijk niet door naar een tweede of derde pagina en 2) kies je één of twee resultaten uit die je bekijkt en ben je klaar.

  • Google zelf geeft aan dat de gemiddelde CTR voor advertenties rond de 2% ligt.
  • Als je daar boven komt, dan ben je dus goed bezig.
  • In de zoekmachine resultaten is de gemiddelde CTR afhankelijk van de positie waarop je pagina staat.
  • Heb je het voor elkaar gekregen om op de eerste plek te belanden als er een bepaald zoekwoord wordt ingetypt, dan is de gemiddelde CTR 32%.
You might be interested:  Box 1 Belasting Berekenen

Voor de tweede plaats is dit 25% en voor de derde plaats is het 19%. Alle andere resultaten op de eerste pagina hebben een gemiddelde CTR van 3% en voor resultaten die op de tweede, derde, vierde, enzovoorts pagina terechtkomen is dit nog lager.

Wat is een goede click through rate Facebook?

Click-through-rate (CTR) – De CTR is het percentage van kliks per impressies. Als honderd mensen een advertentie zien en er klikken 15 mensen op, dan is de CTR 15%. Ik kijk vooral naar deze statistiek. Als jouw advertentie een hoge CTR toont, betekent het dat je de juiste doelgroep aanspreekt.

Wat is een lage CTR?

De CTR is een belangrijke metric omdat het indiceert hoe relevant een advertentie is voor je doelgroep. Een hoge CTR geeft aan dat je content erg relevant is en een lage CTR geeft aan dat je content niet relevant of aantrekkelijk is.

Wat is het verschil tussen CTO en CTR?

Wanneer gebruik je de CTO en wanneer de CTR? – Beide ratio’s waarderen de kliks in je mail op een andere manier. Bij de CTO plaats je het aantal kliks in het perspectief van het aantal geopende mails en bij de CTR in het perspectief van het aantal geaccepteerde mails.

Dit verschil kan interessant zijn bij verschillende lijst- of bestandsgroottes. Als je een club fanatieke openers hebt, dan is het goed mogelijk dat je CTO hetzelfde blijft ongeacht de grootte van je bestand. Ga maar na: je stuurt nu niet 10 mensen een mail, maar 100. De rest verandert niet. Dus: 4 mensen openen je mail en 1 persoon klikt in de mail, dan blijft je CTO 1 / 4 (x100%) = 25%.

Voor je CTO maakt het dus niet uit of je 10 of 100 mensen een mail stuurt. Je CTR houdt hier wel rekening mee.

Hoe kun je je CTR verhogen?

3. Richt op de juiste doelgroep – Iemand die geen interesse heeft in een Mercedes zal nooit doorklikken naar een advertentie. Om de CTR te verhogen heb je mensen nodig die bij voorhand al interesse hebben. Je kunt in Facebook bijvoorbeeld aangepaste doelgroepen maken van mensen die bepaalde pagina’s op je website bekeken hebben.

definieer een profiel van je doelgroep, wat zijn hun interesses, leeftijd, etc.? Welke merken vinden ze cool? Welke belangrijke personen volgen ze? plaats een Facebook Pixel en Google Adwords tracking code om bezoekersgedrag te kunnen volgen toon advertenties aan bezoekers die al interesse hebben (retargeting) gebruik de taal die je doelgroep spreekt. Jongeren dus niet met ‘u’ aanspreken segmenteer doelgroepen met lijsten, tags, labels

Wat is een goede click through rate op LinkedIn?

De (click-through rate) CTR is laag wanneer gebruikers niet op uw advertenties klikken. Gemiddeld is een goede CTR 0,030% of hoger. Hoe lager uw CTR, hoe minder vaak LinkedIn uw advertentie weergeeft.

Hoe bereken je de open rate?

Click to open rate – Doordat de Click to open rate wordt gemeten op basis van het aantal personen die je mail daadwerkelijk geopend hebben, kun je met de CTO je content naar onze mening beter beoordelen. Je berekent de CTO als volgt: Aantal kliks in je e-mail / Aantal geopende e-mails x 100 = CTO We nemen opnieuw hetzelfde voorbeeld.

Wat is een goede CPM?

Kijken, kijken niet kopen – Vergeleken met de rest van de wereld kennen Nederlandse Facebookcampagnes een lage CTR, maar met een gemiddelde CTR van 0,70 procent scoren ze samen met Zweden wél het hoogst in Europa. Mooi nieuws, ware het niet dat we de laagste click-to-purchase rates hebben.

  1. We doen dus op het web precies hetzelfde waar ze ons in de Zuid-Europese vakantielanden ook altijd aan herkennen: kijken, kijken, niet kopen! Zo zie je maar, een hoge CTR zegt lang niet alles.
  2. Heeft je Facebookcampagne een gemiddelde CTR boven de 0,70 procent, kost de gemiddelde click minder dan €0,51 en is je CPM lager dan €3,50? Dan sta je er goed voor.

Maar bedenk wel dat deze cijfers niet per se iets zeggen over hoe succesvol je campagne onderaan de streep is. Uiteindelijk gaat het namelijk om de conversie: hoeveel mensen gaan daadwerkelijk een contract aan dankzij de campagne, hoeveel mensen hebben zich ingeschreven voor de nieuwsbrief enzovoorts. Afbeelding met dank aan 123RF.

Waar staat de afkorting CPC voor?

CPC-bieden of bieden op basis van CPC (kosten per klik) betekent dat u betaalt voor elke klik op uw advertenties. Voor campagnes met CPC-bieden stelt u een maximumbod op basis van kosten per klik in, of eenvoudig gezegd ‘maximum CPC’. Dit is het hoogste bedrag dat u bereid bent te betalen voor een klik op uw advertentie (tenzij u bodaanpassingen instelt of Verbeterde CPC gebruikt).

Uw maximum CPC is het hoogste bedrag dat normaal gesproken in rekening wordt gebracht voor een klik, maar vaak worden er minder kosten berekend, en soms veel minder. Het uiteindelijke bedrag dat u voor een klik moet betalen, wordt uw werkelijke CPC genoemd. Als u een maximum CPC-bod instelt en iemand op uw advertentie klikt, kost u dat nooit meer dan het maximum CPC-bod dat u heeft ingesteld. U kunt kiezen tussen handmatig bieden (u kiest uw biedingsbedragen zelf) en automatisch bieden (laat Google biedingen instellen om zo veel mogelijk klikken binnen uw budget te ontvangen). Het CPC-prijsmodel wordt soms ook wel betalen per klik (PPC, pay-per-click) genoemd.

Basisprincipes van het bieden Bekijk meer artikelen over budgetten en biedingen Was dit nuttig? Hoe kunnen we dit verbeteren?

Wat is CPM Facebook?

4. CPM – Cost per mille. De kosten voor 1.000 impressies op jouw Facebook advertentie. Als je met je Facebook advertentie zoveel mogelijk mensen wilt bereiken, richt je dan vooral op de CPM.

Hoeveel kost het om een bericht te promoten op Facebook?

Adverteren Facebook kosten – De gemiddelde kosten van Facebook adverteren liggen tussen de 0,005 en 2 euro.

Kosten Facebook adverteren Vanaf kosten per actie Vanaf kosten per 1.000
Merkbekendheid (per weergave) vanaf €0,005,- vanaf €5,-
Verkeer naar de website (per klik) vanaf €0,25,- vanaf €250,-
Leadgeneratie (per lead) vanaf €2,- vanaf €2.000,-

Let op: Bovenstaande kosten zijn slechts een indicatie van de kosten voor campagnes gericht op merkbekendheid, betrokkenheid, verkeer naar je website of een download. De kosten voor een zogenaamde harde conversie zoals een aankoop zijn afhankelijk van de prijs van je product of dienst.

You might be interested:  Calorieën Berekenen App

Wat is een goede CTR TikTok?

Wat is de gemiddelde CTR bij TikTok ads? – Ook op TikTok is een goede click through rate van groot belang bij het runnen van succesvolle advertenties op het platform. Ook voor dit platform geldt dat de TikTok ads specialisten van The Ecom Agency een CTR maatstaf van 1% gebruiken om.

Wat is een goede CTR YouTube?

CTR optimaliseren, hoe dan?! – Stel als creator heb je een goed lopende video, veel engagement en de audience retention is ook boven gemiddeld: jouw video wordt dan aanbevolen bij een breder publiek (door YouTube) en genereert impressies. Nu is het aan jou, als creator, om ervoor te zorgen dat de impressies vertaald worden naar clicks.

Maar hoe dan?! Laten wij er dieper op ingaan. Het begint bij de juiste thumbnail. Dit is de cover/afbeelding van jouw video die de potentiële nieuwe kijker (impressies) als eerste zien. Wij bij NMS Productions zorgen er altijd voor dat wij minimaal 2 (het liefst 3) thumbnails hebben die wij kunnen testen.

Welke thumbnail levert het meeste clicks (CTR) op? Wij beginnen altijd met de thumbnail waarvan wij denken: die gaat zorgen voor clicks. Na 3 a 4 dagen analyseren wij via YouTube Studio de CTR, waar komen de impressies vandaan en wat is de CTR? Op YouTube ligt de gemiddelde CTR tussen de 2% – 10%. De reden waarom wij denken dat de thumbnail goed werkt is dat er een duidelijk emotie naar boven komt als kijkers de thumbnail zien; Dan Rue & Juhahn Jones (links) hebben een duidelijke gezichtsuitdrukking, de tekst combineert met de rechter afbeelding (Elizabeth Ruiz) en is daarbij ook een van de best presterende Instagram foto op de Instagram pagina van Elizabeth Ruiz. De video heeft 4,4 miljoen impressies behaald die vertaald zijn in 542,6K views door een CTR van 12,3%. Dit heeft natuurlijk niet alleen te maken met de thumbnail, maar ook met de metadata, titel, engagement en audience retention. Externe traffic sources zijn hier natuurlijk niet bij meegerekend (de video heeft bijna 800K views).

De video is te lang. ( way above the sweet spot of 12 min.)De eerste 15 seconden zijn niet aantrekkelijk genoeg.Er wordt geen reden gegeven aan de kijker om te blijven kijken tot het einde van de video.De thumbnail schetst een verkeerd beeld en past niet bij de video waardoor nieuwe kijkers snel afhaken.

Het is dus zo belangrijk om jouw funnel van impressie (en natuurlijk andere data) te analyseren. Je kan hier namelijk, net zoals wij, afleiden waar het fout gaat bij je video, bijvoorbeeld uitkijkpercentage of misschien wel CTR! Ik ga nu de bovenste vier punten verwerken in onze toekomstige video’s.

Wat is CTR YouTube?

Wat is CTR? | Begrippenlijst DoubleWeb CTR staat voor Click-through Rate, dat staat voor het ratio van gebruikers die op een specifieke koppeling klikken gedeeld op het aantal weergaven. Hiermee kan de effectiviteit van bijvoorbeeld een bannercampagne worden bepaald, ook kunnen er kosten berekend worden aan adverteerders. Wat is de CTR betekenis en hoe wordt dit gebruikt in Google?

Hoe word je CTO?

Hoe word je CTO? Er bestaat geen concrete opleiding die opleidt tot technisch directeur. Over het algemeen zul je om CTO te worden over een technische opleidingsachtergrond op hbo of wo-niveau moeten beschikken. Alleen dan kun je de technologie waarmee je te maken hebt in je werk goed begrijpen en aansturen.

Wat doet de CTO?

CTO (Chief Technology Officer) Nieuws –

13/06 Gerard Uytdewilligen nieuwe CEO DELTA 13/09 Frank Lubnau nieuwe commissaris Signify 22/10 Alexander Matthey voorgedragen als cto Adyen 03/02 Aegon benoemt Deborah Waters als nieuwe cto

26/09 Carsten Bittner nieuwe chief innovation & technology officer bij ABN Amro 19/01 Nieuwe leden executive committee Athora Netherlands 25/01 Koen Köppen nieuwe ceo Mollie

Wat kun je bij de email marketing statistieken opmaken uit de klikfrequentie?

Het zal u niet verbazen dat e-mail een van de belangrijkste instrumenten is binnen de marketing van een bedrijf – of misschien juist wel? Want worden emails van bedrijven niet steeds vaker ongeopend weggegooid? Dat betekent dat veel bedrijven iets niet helemaal goed doen. In dit artikel leest u hoe u lezers echt bij uw e-mails betrekt. De drie belangrijkste elementen van een succesvolle emailcampagne zijn:

  1. Het slim segmenteren van emaillijsten.
  2. Het creëren van aantrekkelijke emailcontent.
  3. Uw emailmarketing analyseren op wat werkt en wat niet.

Emaillijsten onderhouden en segmenteren Het aantal inschrijvingen voor marketingmails kan in de loop der tijd flink oplopen. Vaak weten marketeers niet naar welke specifieke informatie hun prospects op zoek zijn. Vandaar dat veel bedrijven graag de complete emaillijst mailen, gewoon om te laten weten dat het bedrijf nog bestaat of omdat er een nieuw product te promoten valt.

  • Dergelijke massamails hebben helaas zelden effect.
  • Maar hoe maakt u dan emails waar de ontvanger op zit te wachten? Allereerst door emaillijsten te segmenteren.
  • Waarom zou u emaillijsten segmenteren? Het versturen van één email naar de complete e-maillijst geeft de volgende indruk: dat u geen idee hebt wie uw leden zijn en waar ze in geïnteresseerd zijn en dus op de gok maar een mailtje stuurt.

Dat werkt averechts, aangezien de meeste mensen zich juist uniek willen voelen. Het is uw taak als marketeer om dat voor elkaar te krijgen door lijsten te segmenteren, Segmentatie geeft u de kans om:

  • contacten de meest relevante content te sturen op basis van hun behoeften;
  • uw persona’s gericht nieuwe aanbiedingen te sturen;
  • uw doelen te bereiken en contacten door het aankoopproces te begeleiden;
  • betere resultaten te behalen bij uw emailmarketing.

Zorg dat u voor het segmenteren van lijsten weet wie uw buyer persona’s zijn, Zo komt u niet alleen dichter bij uw contacten, maar is segmentatie ook zeer eenvoudig. Aantrekkelijke emailcontent creëren Na segmentatie kunt u gericht content genereren voor de specifieke segmenten.

De reden dat veel ontvangers emails ongeopend de prullenbak of het archief in gooien, komt meestal doordat ze geen aansprekende titel hebben, slecht geschreven zijn en de inhoud niet is afgestemd op de buyer persona. Op een dergelijke mail zit niemand te wachten. Hoe schrijft u goede marketingmails? Bij het schrijven van goede marketingmails gelden een aantal gouden regels voor de onderwerpregel en de body.

You might be interested:  Bijtelling Auto 2023 Berekenen

Vraag u tijdens het schrijven af of de mail aan de volgende richtlijnen voldoet:

  • Nodigt het taalgebruik uit tot actie? Gebruik actieve werkwoorden als ‘download’, ‘reserveer’, ‘koop’ en ‘vraag’ om lezers tot actie op te roepen.
  • Personaliseer het bericht waar mogelijk. U zult merken dat dit een stuk gemakkelijker gaat nu u uw lijsten gesegmenteerd hebt.
  • Schrijf een beknopt, maar duidelijk onderwerp. Het onderwerp is wat ontvangers als eerste lezen. Het onderwerp moet daarom duidelijk aangeven wat het de ontvanger oplevert om de e-mail te openen. Houd het daarnaast beknopt, zodat de gehele aanbieding zichtbaar is.
  • Stem het onderwerp af met de body van de e-mail en houd het kort, Beschouw het onderwerp als een call-to-action en de body als een landingspagina. Als beide niet overeenstemmen, daalt uw conversie, en dat geldt ook bij e-mails. Zodra het onderwerp en de body op elkaar zijn afgestemd, groeit de click-through rate (het aantal clicks in uw e-mails).
  • Schrijf in de tweede persoon, zodat de ontvanger zich uniek voelt, Schrijf dus ‘u’ of ‘je’ in plaats van ‘ik’ of ‘wij’. De tekst richt zich dan op de lezer en niet op uzelf. Houd de e-mail bovendien kort, zodat lezers niet afhaken voor de call-to-action.
  • Benadruk de voordelen in plaats van de mogelijkheden, U weet wat de voordelen zijn van de aanbieding, maar uw lezers nog niet. Maak ze daarom enthousiast door uit te leggen waarom de aanbieding zo geweldig is in plaats van uit te wijden over de technische details van die geweldige features. Geef aan wat de aanbieding nu echt oplevert,

Bovenstaande richtlijnen kunnen de inhoud van marketingmails sterk verbeteren. Het gevolg is betere resultaten en een hogere click-through rate. Zo is uw emailmarketing wel interessant voor potentiële klanten. Emailmarketing analyseren Het belangrijkste element bij de analyse van emailmarketing is de click-through rate, dus de klikfrequentie.

  1. Inderdaad: de klikfrequentie is belangrijker dan het aantal keer dat de mail geopend is.
  2. De klikfrequentie toont namelijk hoeveel mensen daadwerkelijk door de content zijn beïnvloed.
  3. In de loop der tijd kunt u zelfs zien wat voor content het meeste succes heeft en uw lezers het meeste oplevert.
  4. Daar komt nog bij dat de openfrequentie niet altijd goed gemeten wordt.

Dat komt onder andere door het volgende:

  • Steeds meer emailprogramma’s blokkeren automatisch het downloaden van afbeeldingen, bijvoorbeeld Outlook of Gmail. Hierdoor wordt de openfrequentie niet goed bijgehouden, want die wordt gemeten door het downloaden van een afbeelding. Als een emailprogramma die afbeelding niet laadt, wordt het openen van de email dus niet vastgelegd in de statistieken.
  • Op mobiele apparaten gebeurt iets soortgelijks, want daar worden emails vaak zonder afbeeldingen geladen, tenzij u die bewust downloadt. Ook dit levert een lagere openfrequentie op.

De openfrequentie is wel interessant om te meten welk onderwerp het effectiefst is bij emails. Segmenteer uw emails maar eens en vergelijk de openfrequenties van verschillende segmenten. Hoewel de openfrequentie dus geen betrouwbaar statistiek is om het aantal daadwerkelijk geopende emails te meten, kunt u die wel ter vergelijking inzetten. Bron: HubSpot

Wat is een goede click through rate op LinkedIn?

De (click-through rate) CTR is laag wanneer gebruikers niet op uw advertenties klikken. Gemiddeld is een goede CTR 0,030% of hoger. Hoe lager uw CTR, hoe minder vaak LinkedIn uw advertentie weergeeft.

Wat zegt een click through rate?

Klikfrequentie (CTR): definitie Een verhouding die aangeeft hoe vaak mensen die uw advertentie of gratis productvermelding zien, erop klikken. Aan de hand van de klikfrequentie (CTR) kunt u meten hoe goed uw zoekwoorden, advertenties en gratis vermeldingen presteren.

De CTR is het aantal klikken op uw advertentie gedeeld door het aantal keren dat uw advertentie is weergegeven: klikken ÷ vertoningen = CTR. Als u bijvoorbeeld 5 klikken en 100 vertoningen zou hebben, zou uw CTR 5% zijn. Elk van uw advertenties, vermeldingen en zoekwoorden heeft een eigen CTR, die wordt vermeld in uw account. Een hoge CTR is een goede indicatie dat gebruikers uw advertenties en vermeldingen nuttig en relevant vinden. De CTR draagt ook bij aan de verwachte CTR van uw zoekwoord, die een onderdeel is van de advertentierangschikking. Een goede CTR is afhankelijk van hetgeen waarvoor u adverteert en in welke netwerken u dit doet. U kunt de CTR gebruiken om te bepalen welke advertenties, vermeldingen en zoekwoorden effectief zijn en welke moeten worden verbeterd. Hoe groter de samenhang tussen de zoekwoorden, advertenties en vermeldingen en uw bedrijf, des te groter de kans dat een gebruiker die op uw zoekwoordcombinatie heeft gezocht, ook op uw advertentie of vermelding klikt.

Hoe kunnen we dit verbeteren? : Klikfrequentie (CTR): definitie

Wat is een goede click through rate LinkedIn?

2. Wat is nu een goede CTR? – Afhankelijk van de branche zit de benchmark van LinkedIn grofweg ergens tussen de 0,3% en 0,5%. Maar er zijn meerdere factoren die een rol spelen, zoals bijvoorbeeld de doelstelling die je voor de campagne hebt gekozen, het ad-format dat gebruikt wordt en de regio waarin je adverteert.

Wat is een goede CPM?

Kijken, kijken niet kopen – Vergeleken met de rest van de wereld kennen Nederlandse Facebookcampagnes een lage CTR, maar met een gemiddelde CTR van 0,70 procent scoren ze samen met Zweden wél het hoogst in Europa. Mooi nieuws, ware het niet dat we de laagste click-to-purchase rates hebben.

  • We doen dus op het web precies hetzelfde waar ze ons in de Zuid-Europese vakantielanden ook altijd aan herkennen: kijken, kijken, niet kopen! Zo zie je maar, een hoge CTR zegt lang niet alles.
  • Heeft je Facebookcampagne een gemiddelde CTR boven de 0,70 procent, kost de gemiddelde click minder dan €0,51 en is je CPM lager dan €3,50? Dan sta je er goed voor.

Maar bedenk wel dat deze cijfers niet per se iets zeggen over hoe succesvol je campagne onderaan de streep is. Uiteindelijk gaat het namelijk om de conversie: hoeveel mensen gaan daadwerkelijk een contract aan dankzij de campagne, hoeveel mensen hebben zich ingeschreven voor de nieuwsbrief enzovoorts. Afbeelding met dank aan 123RF.