Flying Blue Xp Berekenen

Flying Blue Xp Berekenen

Hoeveel XP per vlucht Flying Blue?

Vluchttype-checker

Domestic(binnenlands) Long 3(meer dan 5.000 mijlen)
Economy 2 XP 12 XP
Premium Economy 4 XP 24 XP
Business 6 XP 36 XP
First 10 XP 60 XP

Hoeveel XP nodig voor Gold?

Wat is Flying Blue Ultimate XP? – Flying Blue Ultimate is een extra service voor reizigers die vrijwel alleen maar KLM en Air France vliegen. Je kunt jezelf kwalificeren voor Flying Blue Ultimate door binnen twee jaar, 1.800 UXP bij elkaar te vliegen.

  1. Als Ultimate binnen het Flying Blue programma zou je in theorie een nog persoonlijkere reiservaring moeten hebben dan met het Flying Blue Platinum niveau.
  2. In de KLM Crown lounge zijn er bijvoorbeeld tafels gereserveerd specifiek voor Ultimate deelnemers.
  3. UXP verdien je alleen maar op vluchten van KLM en AIR France (kort door bocht KL of AF vluchtnummer).

Op een vlucht van Delta Airlines (SkyTeam partner) ontvang je wel XP maar geen UXP. Heb je het voor elkaar gekregen om Flying Blue Ultimate te worden, dan is je status twee jaar geldig, vanaf het moment dat je jezelf voor Ultimate kwalificeerde.

Hoeveel XP bij CO2 compensatie?

Verdien extra XP bij Flying Blue – Voor Flying Blue leden zou er, ongeacht status, nog een extra reden komen voor CO2-compensatie. Zo werd er eerder al door Flying Blue gemeld dat leden die een CO2-compensatie doen daarmee ook XP kunnen verdienen, De website lijkt echter nog niet bijgewerkt en het is nog niet duidelijk hoeveel XP leden in dat geval krijgen.

Gelukkig is er nog een nieuwe mogelijkheid om extra XP te verdienen die al wel beschikbaar is. Bij het doneren van miles aan het goede doel krijg je sinds kort namelijk ook XP. Per 2.000 gedoneerde miles krijg 1 XP. Een donatie van 20.000 miles levert dus 10 XP op. Mocht je dus nog XP tekort komen tegen het einde van je kwalificatieperiode dan is dit een handige manier om je saldo aan te vullen.

Naast het feit dat je natuurlijk de goede doelen helpt. Goede doelen waar je kunt doneren zijn onder andere het Rode Kruis, Giro 555, Unicef en The Ocean Cleanup. Een complete lijst van alle goede doelen kun je hier bekijken, daar kun je ook je miles doneren.

Hoeveel XP naar Barcelona?

XP bij vliegtickets – Ook XP kun je alleen sparen met een creditcard van American Express Flying Blue. Daarvoor moet je er een vliegticket mee kopen bij KLM of een partnermaatschappij, zoals Air France of Transavia. Een paar voorbeelden. Voor een vlucht van Amsterdam naar Barcelona ontvang je 5 XP.

Hoe werkt het puntensysteem van Flying Blue?

Hoeveel miles spaar ik? – Het ligt eraan in welk niveau je zit hoeveel KLM Miles je per euro spaart.

Met Explorer spaar je 4 KLM Miles per euro. Met Silver spaar je 6 KLM Miles per euro. Met Gold spaar je 7 KLM Miles per euro. Met Platina spaar je 8 KLM Miles per euro.

Om omhoog te komen in de KLM Flying Blue Levels moet je Experience Points (XP) sparen. XP punten kunnen alleen gespaard worden met vluchten.

Hoeveel XP voor SAF?

Reizen met het Vliegtuig – Deel 1 Afgelopen weekend een retourtje gevlogen en sustainable aviation fuel bijgeboekt voor de extra XP (1XP per €10), maar hier na afloop geen XP voor gekregen. Iemand enige ervaring hiermee, en of dit later wordt bijgeboekt? Ik hoop dat er voor Privium-leden wat geregeld kan worden met betrekking tot RTP-NL/Global Entry.

  1. Ik las dat het voorheen “gratis” was voor Privium leden om je aan te melden bij Global Entry.
  2. Volgens mij is het principe, in ieder geval voor RTP-NL, ook hetzelfde.
  3. De laatste keren heb ik geluk had met een niet al te lange wachtrij bij CBP, maar ik vrees dat het gedaan is daarmee dus wellicht goed om aan te vragen.

Je schijnt hier ook TSA Pre mee te krijgen toch? Dus geen schoenen meer uit bij security check in de VS. Ook wel fijn als je veel binnenlands vliegt. Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. : Fair enough, maar checken ze dat? Mijn powerbank(s) is/zijn nog nooit gecontroleerd.

  • Wel een keer per ongeluk ingecheckt en toen was ‘ie weg.
  • On ik hem ergens in Lapland gaan ophalen, want versturen via het vliegtuig kon niet nauwelijks.
  • Het is een regel die je moet weten, en het meerendeel heeft er nog nooit over gehoord.
  • Tuurlijk een elektrische step als handbagage valt op, net als een hoverding.

Ook vallen koffers met ingebouwde accu’s op, maar dat is meer door de constructie van het geheel dan de powerbank puur op zicht zelf. Maar over het algemeen, geen probleem. De koffer waar het om gaat heeft een voeding, dus eigenlijk verwacht ik ook geen accu.

  • Aan de andere kant, noodstroomdemonstratie gebruikt een accu.
  • Dus het zou kunnen.
  • Heeft je plofkoffer een accu? Erg interessant voor de korte reisjes dan.
  • Maar hoe krijg jij de bedragen voor aviation fuel zo laag? Die zijn bij mij een factor 50 duurder dan de ‘herbebossing’ optie.
  • Maar die geeft geen XP.

Vergelijking voor een iets langere vlucht naar ATH (heb niets met kortere afstand geboekt staan): Wel jammer dat je optie twee niet met miles kan betalen, kan je miles omwisselen voor XP. 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar Dat is niet hoe ik het lees op de site: If you choose to travel responsibly or participate in good cause projects by making conscious use of your Miles, you will get rewarded with XP.

Eligible activities include: – Your Miles donations to charities that support causes such as: providing quality education, preserving sea life, reducing poverty, etc.; – Your participation in reforestation projects via Air France’s Trip and Tree and KLM’s CO2ZERO programmes (possible with your Miles); – Your purchase of Sustainable Aviation Fuel (SAF) to help Air France and KLM achieve a better energy mix, reduce their CO2 footprint and get closer to their decarbonisation targets.

For every 2000 Miles spent, you get rewarded with 1 XP. You can also contribute with cash to reforestation projects or the purchase of SAF and be rewarded with XP. All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all. Net even voor de lol een boeking getest AMS-GRU in december.

  • Die zijn momenteel al ongelofelijk duur (rond de 2000 EUR in Eco), als je voor SAF kiest kost het nog eens bijna 1200 EUR extra, maar dan moet je ook 120 XP krijgen Best ideaal op de korte afstand op die manier.
  • En als de eerste optie ook XP’s zou geven (Wel vreemd dat dat niet benoemd is.) dan is zelfs dat op de langere afstanden binnen europa nog erg voordelig.2-3 euro voor een XP is een erg goede deal.

beter dan een mileage/XP run Enige ‘probleem’ met deze tactiek is dat je wel gelimiteerd bent to een enkele XP per trip. Alles daarboven is 10 euro per XP. Dus je moet veel trips maken om dit echt impact te laten hebben. Door one-ways te boeken kun je ‘t iig al wel verdubbelen : Wel jammer dat je optie twee niet met miles kan betalen, kan je miles omwisselen voor XP.

Je kunt miles doneren aan een goed doel. Per 2000 miles (~ 20 euro waarde) krijg je 1XP. Niet een al te beste conversie, maar op die manier kun je dus wel je award miles omzetten naar XPs. @ nice, wist ik niet. Toch een optie om een paar XP te kopen ipv een niet zo zinvolle XP run in de EU, dan is het snel toch goedkoper.

Edit @ jij ook dank 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar : Vraag me af of je ook in aanmerking komt voor Global Entry als je naar landen geweest bent zoals Iran, Noord Korea e.d.

  1. Op de website staat n.l.
  2. Een reden voor afwijzing zoals “Cannot satisfy CBP of your low-risk status.”.
  3. Het feit dat ze je al uit het VWP gooien geeft me weinig hoop in aanmerking te komen voor dit Mocht je in Iran zijn geweest mag je geen Esta aanvragen en moet je een visum hebben.
  4. Spreek uit ervaring) Maar met een geldig visum kun je global entry gewoon aanvragen.

 Jep kwam ik vorig jaar ook achter toen er opeens een vraag was aan het einde of ik sinds 2011 in noord-korea was geweest. Leuk om zoiets toe te voegen met terugwerkende kracht eind 2018 zodat je ten alle tijde een goed overwogen beslissing kan maken,

  • Off topic, I know.
  • Heb gelukkig een visum gekregen dus dan is dit ook misschien een optie om niet ondervraagd te worden bij de immigratie in de VS en zodoende misschien niet een overstap te missen Vanuit Istanboel Turkije.
  • Vakantie voorbij en morgenavond vliegen ik samen met mijn vrouw terug naar Amsterdam Schiphol.

Het is een Turkish Airlines Boeing 787-9 series en dit is mijn eerste keer aanboord dit type. We vliegen 19:15 vanuit Istanboel IST en verwachten om 21:45 te landen op Schiphol. We zitten op stoel rij 30. Ik moest deze keer bij betalen €28,- omdat ik op C zat en mijn vrouw begin midden stoel zat.

  • Nu zitten wij samen en bij het raam.
  • Op de heenweg vlogen wij met Turkish Airlines Airbus A350-900 op zaterdag 25 juni ‐-‐- Afgelopen dinsdag 28 juni 2022 vlogen wij van Istanboel Sabiha Gokcen naar Ankara met PEGASUS AIRLINES.
  • We vlogen om 07:15 en het duurde maar iets van 45 minuten ging supersnel allemaal in een Airbus A320.

We moesten snel eten, want bijna landen. Op de terugreis op dezelfde Dinsdag om 21:55 vertrek aankomst Istanboel 23:00.55 minuten deden we erover in een Airbus A320. We hadden enorm last van turbulentie onderweg naar Istanboel. Op de terugreis zelfde verhaal we moesten snel eten.

– Ik ben morgen heel benieuwd, mijn allereerste keer aanboord in een Boeing 787-9 Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S – Seasonic Platinum 860w V2 – 32GB DDR4 3600MHz C16 (2×16) – GeForce RTX 4090 – Samsung 980 Pro 1TB – M32U 4K/144Hz – 55 inch OLED – Watch 5 Pro – S22 Ultra 512GB – Tab S5e 128/6GB – Buds 2 Pro Dat was niet echt gratis: FLUX Participation fee* € 111,57 Global Entry|FLUX (non refundable) € 75,00 Sub totaal € 186,57 BTW 21%(*) € 23,43 Totaal € 210,00 En vervolgens kreeg je een jaarlijkse factuur van FLUX a 135EUR.

Gelukkig is dat al een jaar of 7 afgeschaft omdat RTP-NL eraan kwam.lol en betaal je gewoon om de 5 jaar de 100USD bij verlenging van je GE. Wat betreft de emailboxen je krijgt gewoon een email als er iets veranderd ook vanuit de USA; de TTP website/email (TTP Application Status Change enzovoort).

  • Bij m’n laatste verlenging duurde het proces trouwens 167 dagen.
  • Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren voor de nieuwe NL GE leden.
  • In de USA is het GE, hier in NL betaalt AMEX plat Privium, is ook lekker Delta betaalt ook je CLEAR abbo als je Diamond bent.
  • Geloof niet dat zoiets in europa wordt betaalt door een airline.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance. Ryanair wind er geen doekjes om. cancellation email ontvangen: We’re sorry to inform you that your flight from Dublin T1 to Amsterdam on 23Jul22, has been cancelled due to last minute passenger volume restrictions imposed by Schiphol Amsterdam Airport who failed to recruit enough staff in time for the peak summer season.

  • This anti-consumer action caused by the mismanagement of Schiphol Airport is entirely beyond Ryanair’s control.
  • Ryanair agreed its schedule with Schiphol Airport over 9 months ago and has the aircraft and crew to operate your flight.
  • Unfortunately, Schiphol Airport cannot deliver the service levels promised and the Dutch Government has declined to intervene.
You might be interested:  Samengestelde Interest Berekenen

As a result, Ryanair has been forced by Schiphol Airport to cancel your flight. All complaints should be directed to Dick Benschop, CEO of Schiphol Airport at [email protected]. Wat kunnen ze doen? Schiphol beroept zich simpelweg op overmacht terwijl onze overheid ook helemaal niks doet.

Niemand neemt verantwoordelijkheid of trekt consequenties. Dan rest er niet veel meer dan heel duidelijk tegen je klanten zeggen dat je er zelf helemaal niets aan kunt doen en dat men zich voor klachten niet tot Ryanair, maar tot Schiphol kan wenden. : Wat kunnen ze doen? Schiphol beroept zich simpelweg op overmacht terwijl onze overheid ook helemaal niks doet.

Niemand neemt verantwoordelijkheid of trekt consequenties. Dan rest er niet veel meer dan heel duidelijk tegen je klanten zeggen dat je er zelf helemaal niets aan kunt doen en dat men zich voor klachten niet tot Ryanair, maar tot Schiphol kan wenden. Dat Schiphol zich beroept op overmacht betekent nog niet zo dat het zo is.

Of dat er niets gedaan kan worden. Als Ryanair Schiphol gewoon aansprakelijk stelt voor de geleden schade en naar de rechter gaat heeft dat echt meer invloed dan een paar mails naar Benschot die door de pr-afdeling afgehandeld worden. Bijvoorbeeld. Een beetje roepen dat het allemaal kut is, is leuk voor de bühne.

Als het pijn in de portemonnee gaat doen dan komen organisaties wel in actie. : Dat Schiphol zich beroept op overmacht betekent nog niet zo dat het zo is. Of dat er niets gedaan kan worden. Als Ryanair Schiphol gewoon aansprakelijk stelt voor de geleden schade en naar de rechter gaat heeft dat echt meer invloed dan een paar mails naar Benschot die door de pr-afdeling afgehandeld worden.

  • Bijvoorbeeld.
  • Een beetje roepen dat het allemaal kut is, is leuk voor de bühne.
  • Als het pijn in de portemonnee gaat doen dan komen organisaties wel in actie.
  • Jij denkt echt dat ryanair het besluit van schiphol voor zoete koek neemt? Jij denk dat er geen leger van advocaten van zowel schiphol als airline met deze case bezig zijn? De constructie van de H/M pier is de grootste strategische misser in de geschiedenis van Schiphol.

Onder Gerlach Cerfontaine brak er opeens paniek uit om de opkomst van de prijsvechters. Men was bang dat legacy carriers enorm zouden inkrimpen en bedachten daarom die nieuwe pier. Speciaal voor prijsvechters, gemaakt voor een snelle turnaround. Nou, dat hebben ze geweten.

  1. Legacy carriers bleven groeien en opeens kwamen de Jet2’s en Ryanairs van deze wereld de slots aanvragen.
  2. Degene die het meest profiteren, zijn de kroegen en coffeeshops in Amsterdam die een constante stroom UK zuiptrips om de oren krijgen.
  3. Maar dit allemaal geheel terzijde : Dat Schiphol zich beroept op overmacht betekent nog niet zo dat het zo is.

Of dat er niets gedaan kan worden. Als Ryanair Schiphol gewoon aansprakelijk stelt voor de geleden schade en naar de rechter gaat heeft dat echt meer invloed dan een paar mails naar Benschot die door de pr-afdeling afgehandeld worden. Ik ga er vanuit dat Ryanair die optie onderzocht heeft of nog onderzoekt.

Maar het probleem is hier ook weer de innige relatie overheid – Schiphol. De overheid kan met haar pet als ordebewaarder Schiphol opdragen bepaalde maatregelen te nemen in het kader van de veiligheid. Daarop kan Schiphol (met in haar kielzog de overheid met haar pet als aandeelhouder) zich beroepen op overmacht omdat ze immers door de overheid (met orderbewaarder-pet) gedwongen wordt bepaalde maatregelen te nemen.

Vermoed dat Ryainair en haar juridisch team heeft geconcludeerd dat hier niets te halen valt. Na de annulering overigens prima service van Ryanair – zo te zien zijn er meer vluchten tussen Dublin en Amsterdam rond 23 juli geannuleerd, van 4/5 vluchten per dag naar nu maar 2, waarvan er al veel inmiddels zijn uitverkocht door passagiers die van de geannuleerde vluchten zijn overgeplaatst.

  • De site werkte niet lekker mee (gaf een foutmelding), maar had na 15 minuten contact met iemand op de chat die mijn vlucht overplaatste naar Eindhoven.
  • De kosten van die vlucht zijn nu twee keer zo duur als mijn geannuleerde ticket naar Amsterdam, echter geen vragen (over de nieuwe bestemming) of ticketprijs.

zonder problemen overgeboekt. Net in gecheckt voor de vlucht van 19:15 vanuit Istanboel IST naar Amsterdam Schiphol. Koffer hebben afgeven 20.6 KG. Alles verliep vlekkeloos en zonder al te lang wachten. Bij de douane verliep ook vlekkeloos. Het gaat om een Boeing 787-9.

Eerste keer dat ik met een 787-9 vlieg. Uiteraard heb ik 787-9 gevlogen met Microsoft Flight Simulator 2020 Premium Deluxe-versie. Vanaf mijn geboorte af aan vlieg ik. Ik ben benieuwd naar de 787-9 de Dreamliner en hoe het aanboord zal zijn. ISTANBOEL IST: Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S – Seasonic Platinum 860w V2 – 32GB DDR4 3600MHz C16 (2×16) – GeForce RTX 4090 – Samsung 980 Pro 1TB – M32U 4K/144Hz – 55 inch OLED – Watch 5 Pro – S22 Ultra 512GB – Tab S5e 128/6GB – Buds 2 Pro Dat is het natuurlijk ook.

Maar in dit geval kan ik ze inhoudelijk geen ongelijk geven. Schiphol (En dus Benschop) heeft het compleet verprutst. : Als je een unpublished route bij elkaar klikt dan valt ie vanzelf terug op full-fare voor de individuele segmenten. Waarschijnlijk kun je dit beter als een AMS-HEL LON-AMS OJ boeken, met een losse HEL-LON one-way ertussen (Wellicht op punten gezien one-ways soms absurd hoog prijzen).

  • Of mogelijk dat je die laatste ook kunt boeken als een OJ op retour-basis HEL-AMS AMS-LON.
  • Edit: Als drie losse one-ways valt het mee: Of doelde je op die template error op de KLM website? Das wel enigszins.err.
  • Typisch? : Als je een unpublished route bij elkaar klikt dan valt ie vanzelf terug op full-fare voor de individuele segmenten.

Waarschijnlijk kun je dit beter als een AMS-HEL LON-AMS OJ boeken, met een losse HEL-LON one-way ertussen (Wellicht op punten gezien one-ways soms absurd hoog prijzen). Of mogelijk dat je die laatste ook kunt boeken als een OJ op retour-basis HEL-AMS AMS-LON.

  1. ‘t is idd full Y fare.
  2. Maar ik weet niet misschien moet dit ding wat slimmer gemaakt worden.
  3. Een simpele OJ met een one-way er bij gaat idd beter.
  4. Maar dan wel AMS-HEL/LON-AMS, wat te doen is voor €143 (op onhandige tijden maar ok).
  5. Ik dacht misschien kan ik AMS-HEL en dan een OJ HEL-LON/LON-AMS doen maar nope, €1700.

Of doelde je op die template error op de KLM website? Das wel enigszins.err. typisch? Nee maar inderdaad die zie ik heel vaak ja All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all. Heads up; KLM/Flying Blue heeft de award prijzen aangepast.

  1. Long-hauls in business lijken duurder dan voorheen (Afhankelijk van de route), short haul lijkt goedkoper te zijn geworden.
  2. Bijvoorbeeld AMS-ATH in business was minimaal 49K miles voorheen, en is nu naar 25K miles gezakt.
  3. Hetzelfde geldt voor vele andere routes.
  4. Voor wie morgen naar Schiphol wil, kan je beter niet de auto gebruiken.

De boeren hebben immers verklaard Schiphol aan te gaan vallen en te bezetten (net als overigens Eindhoven Airport en Rotterdam-Den Haag Airport): Reizigers die maandag met een KLM-vlucht vanaf Schiphol vertrekken, doen er verstandig aan niet met de auto naar de luchthaven te komen.

  1. Volgens de luchtvaartmaatschappij is het mogelijk dat demonstranten de wegen van en naar Schiphol blokkeren.
  2. Dat meldt KLM op zijn eigen website.
  3. De boerenblokkades kunnen ernstige gevolgen hebben voor de bereikbaarheid van de luchthaven, denkt de luchtvaartmaatschappij: “Wij raden u ten zeerste af om met de auto naar Schiphol te komen.

Maak indien mogelijk gebruik van het openbaar vervoer.” Volgens de maatschappij kunnen de protesten mogelijk ook de vluchtschema’s beïnvloeden. “Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist”, zegt KLM. Bron: Virussen? Scan ze ! : Heads up; KLM/Flying Blue heeft de award prijzen aangepast.

  • Long-hauls in business lijken duurder dan voorheen (Afhankelijk van de route), short haul lijkt goedkoper te zijn geworden.
  • Bijvoorbeeld AMS-ATH in business was minimaal 49K miles voorheen, en is nu naar 25K miles gezakt.
  • Hetzelfde geldt voor vele andere routes.
  • On dat eerste nog hoger dan? De aantallen miles voor een redemption vlucht waren al astronomisch soms.

Enkele reis AMS-SIN is nu minimaal 330k en sommige dagen meer dan 500k 😂 : Ik had een afspraak gemaakt in Oktober 2021 voor februari 2022, uiteindelijk pas in Mei 2022 een afspraak kunnen inplannen. Enorm lange wachttijden en ik heb nog maar 3 lege pagina’s in mijn paspoort dus ik ben bang dat ik binnenkort weer een aanvraag moet gaan doen Als je zo enorm veel reist naar zoveel verschillende landen die elkaar niet lief vinden zou ik 2 paspoorten nemen.

Dan kun je de visumstickers ook een beetje handig in de ene of het andere paspoort doen. (de landen kunnen het niet bij elkaar opvragen en doen de beoordeling het op basis van die visumstickers die geplakt zijn en eerdere aanvragen) : Als je zo enorm veel reist naar zoveel verschillende landen die elkaar niet lief vinden zou ik 2 paspoorten nemen.

Dan kun je de visumstickers ook een beetje handig in de ene of het andere paspoort doen. (de landen kunnen het niet bij elkaar opvragen en doen de beoordeling het op basis van die visumstickers die geplakt zijn en eerdere aanvragen) Dat zou ik er niet op gokken bij de USA, je kunt maar beter eerlijk zijn bij hen waar je bent geweest.

Wie weet welke databases ze allemaal wel/niet toegang tot hebben. Zeker als het om terrorisme bestrijding gaat. Ik heb zelf een zakenpaspoort, daar heb je dan gewoon meer stempelpagina’s in zitten. Maar ik vermoed dat er meer zijn hier die dit hebben. Tweede paspoort had ik eerder ook, maar dat was meer omdat ik met regelmaat een paspoort twee weken kwijt was voor een visum traject en dit vaak samen viel met andere reizen.

 Goedemorgen, Ik vlieg volgende week vrijdag om half 6. Sinds 2 weken heb ik Privium, ik heb hier nog niet eerder gebruik van gemaakt. Hoe lang is de wachtrij ongeveer voor Privium members? : Ik had een afspraak gemaakt in Oktober 2021 voor februari 2022, uiteindelijk pas in Mei 2022 een afspraak kunnen inplannen.

Enorm lange wachttijden en ik heb nog maar 3 lege pagina’s in mijn paspoort dus ik ben bang dat ik binnenkort weer een aanvraag moet gaan doen Nu heb ik een crew visum, dus misschien werkt dat anders, maar toen ik een nieuw paspoort kreeg, vorige met het visum erin was verlopen, heb ik het oude, ongeldige paspoort terug gevraagd en gaf beide aan de immigratie in de VS.

Zolang het visum zelf in orde is (geldig en niet beschadigd), blijft deze gewoon bruikbaar. Als je er het uitlegt aan de ambtenaar die je nieuwe paspoort regelt, knippen ze gaten in je oude waarna je ‘m weer mee mag nemen. Al zullen er vast gemeentes/ambtenaren zijn die moeilijk gaan doen.

Het werkt ook zo met normale paspoorten. Heb een zakenpaspoort om de extra pagina’s en een 2e paspoort vanwege landen die een conflict met elkaar hebben & de visumaanvragen. Het 2e paspoort is echter maar 2 jaar geldig en daar zat regelmatig nog een geldig visum in. @VodaNL: Voor alle reizigers binnen het priority wachtgebied zou de wachttijd gelijk moeten zijn.

Paspoortcontrole is meestal zo doorlopen, soms 2-3 pax met Privium voor je, eventuele meet & assist groepjes die in de rij staan kan je voorbij gaan. A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Nu heb ik een crew visum, dus misschien werkt dat anders, maar toen ik een nieuw paspoort kreeg, vorige met het visum erin was verlopen, heb ik het oude, ongeldige paspoort terug gevraagd en gaf beide aan de immigratie in de VS. Zolang het visum zelf in orde is (geldig en niet beschadigd), blijft deze gewoon bruikbaar.

You might be interested:  Lening Met Slottermijn Berekenen

Als je er het uitlegt aan de ambtenaar die je nieuwe paspoort regelt, knippen ze gaten in je oude waarna je ‘m weer mee mag nemen. Al zullen er vast gemeentes/ambtenaren zijn die moeilijk gaan doen. Dit heb ik ook gedaan met mijn Aussie verblijfsvergunning destijds.

  • Sterker nog ik heb een hele serie oude paspoorten (met gaten erin) liggen.
  • Leuk als souvenir.
  • Mag je een gegeten paard in de bek kijken? : Nu heb ik een crew visum, dus misschien werkt dat anders, maar toen ik een nieuw paspoort kreeg, vorige met het visum erin was verlopen, heb ik het oude, ongeldige paspoort terug gevraagd en gaf beide aan de immigratie in de VS.

Zolang het visum zelf in orde is (geldig en niet beschadigd), blijft deze gewoon bruikbaar. Dat ligt aan het land. Sommige landen staan dat niet toe. (De VS idd wel). Vraag: is een crew visum is algemeens of heb je daar landspecifieke voor nodig, en in dat geval hoe werkt dat gezien hoeveel landen er zijn? Als je er het uitlegt aan de ambtenaar die je nieuwe paspoort regelt, knippen ze gaten in je oude waarna je ‘m weer mee mag nemen.

  • Al zullen er vast gemeentes/ambtenaren zijn die moeilijk gaan doen.
  • Ik heb mijn oude paspoorten, met gaten of een hoek eruit geknipt, altijd zonder te vragen teruggekregen.
  • Als je nog geldige visa erin hebt zitten moet je dat wel even aangeven zodat ze die pagina overslaan.
  • All my posts are provided as-is.

They come with NO WARRANTY at all. : Goedemorgen, Ik vlieg volgende week vrijdag om half 6. Sinds 2 weken heb ik Privium, ik heb hier nog niet eerder gebruik van gemaakt. Hoe lang is de wachtrij ongeveer voor Privium members? Privium geeft officieel (tegenwoordig) geen priority toegang tot de terminal.

  • Dus het kan zijn dat er een rij is om de terminal in te kunnen.
  • Houd daar rekening mee.
  • Daarna kun je gebruik maken van de Priority toegang voor security, deze zit aan de achterkant van de KLM Skypriority check-in.
  • Daar staat nu ook regelmatig een rij (voor de toegangspoortjes, waar de BP-check plaatsvind), maar die kun je voorbij lopen met Privium – je kunt je pasje gebruiken om toegang te krijgen.

Dan als je de roltrap naar security gebruikt moet je boven nogmaals je BP scannen en evt je Privium pasje gebruiken. Op dat punt sta je in de rij met de rest van de priority pax. Ik vlieg zelf toevallig op dezelfde dag/ochtend (maar om 7AM). Dit is er eerste week van de zomervakantie dus ik verwacht topdrukte.

Daarom is het ook moeilijk om nu iets te roepen over wachttijden, omdat dit waarschijnlijk flink gaat veranderen de komende week(en). Toen ik onlangs rond deze tijd vloog was de priority check in, en priority security, nog dicht tot 04:30. ik weet niet of dat nog steeds zo is, en hoe dat volgende week gaat zijn.

Ik had wel het gevoel dat voor privium specifiek je de mogelijkheid had om ook door de ‘normale’ Departures 1 security checkpoint te gaan (Waarbij je de lange rij die buitenlangs loopt kunt overslaan), maar dan sta je alsnog voor enige tijd in de algemene rij (De trap naar boven).

Ik zou het niet te krap plannen. En de dagen van te voren even goed kijken naar wat andere mensen rapporteren qua wachttijden in de vakantie. Zelf denk ik dat ik 3-4 uur van te voren aanwezig ga proberen te zijn. Wel met Priority maar geen Privium. Mogelijk dat voor mij de priority security dus pas om 04:30 open gaat.

: Dat zou ik er niet op gokken bij de USA, je kunt maar beter eerlijk zijn bij hen waar je bent geweest. Wie weet welke databases ze allemaal wel/niet toegang tot hebben. Zeker als het om terrorisme bestrijding gaat. Ik zeg absoluut niet dat je moet liegen.

  • Gewoon eerlijk elke vraag invullen, maar vaak moet je je paspoort inleveren en dan wordt er gekeken naar wat er al in zit.
  • De douanebeamte in Amerika vond het ook erg vreemd dat ik er maar 24 uur bleef en stelde me daarom een aantal vragen.
  • Ik had gewoon een goede (zakelijke) reden dus had gewoon even een gesprekje en kon toen weer verder.

Ik weet niet of dit teveel off topic is maar om hier nou een nieuw topic voor te starten. Ik heb onlangs een verre reis gemaakt met AirFrance/KLM. Bij terugkomst bleken twee koffers achter te zijn gebleven op de plek van vertrek. Melding aangemaakt. Na 3 dagen kon ik online zien dat één koffer met een bepaalde vlucht naar Schiphol zou komen.

Na 4 dagen kreeg ik de melding dat de andere koffer met een bepaalde (dus andere) vlucht naar Schiphol zou komen. Dezelfde dag kreeg ik de melding dat koffer 1 onderweg was naar mijn huis. De dag erna kreeg ik de melding dat koffer 2 ook op weg was. De dag daar weer na kwam koffer 1 thuis. Top. Apart dat koffer 2 steeds een dag later is, dacht ik nog, maar goed.

Maar het is nu 5 dagen later en koffer 2 is er nog steeds niet. De info online (tracker systeem) geeft nog steeds dezelfde melding dat de koffer onderweg is en 5 dagen geleden afgeleverd zou/had moeten worden. Dus ik probeer KLM te bellen: je krijgt nog geeneens een bandje te horen maar gelijk een ‘geen contact toon’.

Online staat ook dat je niet hoeft te bellen want ze zijn te druk. Dus. wat nu? Hoe kan ik nu achterhalen waar koffer 2 is gebleven? Of is het gebruikelijk dat die bezorgservice er soms opeens een week over doet om een bepaalde koffer af te leveren? : Privium geeft officieel (tegenwoordig) geen priority toegang tot de terminal.

Dus het kan zijn dat er een rij is om de terminal in te kunnen. Houd daar rekening mee. Daarna kun je gebruik maken van de Priority toegang voor security, deze zit aan de achterkant van de KLM Skypriority check-in. Daar staat nu ook regelmatig een rij (voor de toegangspoortjes, waar de BP-check plaatsvind), maar die kun je voorbij lopen met Privium – je kunt je pasje gebruiken om toegang te krijgen.

  • Dan als je de roltrap naar security gebruikt moet je boven nogmaals je BP scannen en evt je Privium pasje gebruiken.
  • Op dat punt sta je in de rij met de rest van de priority pax.
  • Ik vlieg zelf toevallig op dezelfde dag/ochtend (maar om 7AM).
  • Dit is er eerste week van de zomervakantie dus ik verwacht topdrukte.

Daarom is het ook moeilijk om nu iets te roepen over wachttijden, omdat dit waarschijnlijk flink gaat veranderen de komende week(en). Toen ik onlangs rond deze tijd vloog was de priority check in, en priority security, nog dicht tot 04:30. ik weet niet of dat nog steeds zo is, en hoe dat volgende week gaat zijn.

  • Ik had wel het gevoel dat voor privium specifiek je de mogelijkheid had om ook door de ‘normale’ Departures 1 security checkpoint te gaan (Waarbij je de lange rij die buitenlangs loopt kunt overslaan), maar dan sta je alsnog voor enige tijd in de algemene rij (De trap naar boven).
  • Ik vertrok gisteren vanuit Departures 3.

en het viel met op hoe weinig priority/privium mensen gebruik van die hal maakten dus kon overal zo doorlopen met Privium en ook geen rij met priority (je moet je alleen even tussen de enorme rijen door wurmen naar de poortjes waar de boarding pass gescanned wordt, maar dan laten ze je direct door).

  • Mogelijk dat er op doordeweekse dagen wel meer mensen gebruik maken van Privium/Priority in Departures 3, maar dat kan anders nog een aanrader zijn als er veel SkyPriority bij Departures 2 staat.
  • Dat ligt aan het land.
  • Sommige landen staan dat niet toe.
  • De VS idd wel).
  • Ik heb mijn oude paspoorten, met gaten of een hoek eruit geknipt, altijd zonder te vragen teruggekregen.

Als je nog geldige visa erin hebt zitten moet je dat wel even aangeven zodat ze die pagina overslaan. : Als je er het uitlegt aan de ambtenaar die je nieuwe paspoort regelt, knippen ze gaten in je oude waarna je ‘m weer mee mag nemen. Al zullen er vast gemeentes/ambtenaren zijn die moeilijk gaan doen.

Oh je hebt helemaal gelijk, ben ik even blij dat ik hier mijn beklag heb gedaan want anders had ik hier geen rekening mee gehouden. Helemaal top! Thx! Volgende keer dan maar zeker een zakenpaspoort nemen, vele reizen naar China zorgen ervoor dat je paspoort heel snel vol zit omdat je geen multiple entry visa’s kan krijgen.

En natuurlijk ook die irritante immigratie medewerkers die een willekeurige 2 lege pagina’s pakken om even lekker een dikke stempel erin te zetten : Dat ligt aan het land. Sommige landen staan dat niet toe. (De VS idd wel). Vraag: is een crew visum is algemeens of heb je daar landspecifieke voor nodig, en in dat geval hoe werkt dat gezien hoeveel landen er zijn? Een crew visum is ook gewoon per land, maar de VS is het enige (in ons route netwerk) die daarom vraagt.

Andere landen hebben hun eigen regels, van paspoort inleveren en terug bij vertrek (Saoedi Arabië had dat) tot een sloot papierwerk invullen (denk aan India). : Goedemorgen, Ik vlieg volgende week vrijdag om half 6. Sinds 2 weken heb ik Privium, ik heb hier nog niet eerder gebruik van gemaakt. Hoe lang is de wachtrij ongeveer voor Privium members? Bij mij was de wachtrij Uit: 2 juni – security +/- 5 minuten – grenscontrole 0 seconden In: 1 juli – grenscontrole 0 seconden Heb al 7 jaar Privium en tijdens de pandemie mondjesmaat +/- 5 keer maar zou niet zonder kunnen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e Het spoor krijgt in ieder geval fikse subsidies, 2,5 miljard per jaar in ons land alleen al (wat ongeveer gelijk is aan de “gemiste” inkomsten aan accijns en btw). Daarnaast betaalt de staat, provincie of stad vaak nog mee aan onderhoud, uitbereiding of aankoop van infra.

  • In andere landen zijn vast andere situaties, maar ik weet wel dat de Franse spoor maatschappij, waaronder de TGV valt, een schuld heeft van 50 miljard, waarvan 35 miljard door de staat overgenomen wordt.
  • Dus ik denk dat je wel degelijk kunt zeggen dat het spoor voordelen krijgt.
  • Gisteren nog gekeken naar een retourtje Barcelona.

€530 met de trein, vliegtuig €200 op dezelfde data. Daar gaat op kerosine btw niet het verschil maken. Plus dat je naar Barcelona met de trein (vanaf Amsterdam) meer dan 12 uur onderweg bent waar een vliegtuig er zo’n twee uur over doet. Dat verschil is niet op te maken doordat je met de trein minder aan het wachten bent en direct in de stad aankomt; die resterende 10 uur is meer dan genoeg om van en naar het vliegveld te komen, met security, bagage, etc.

Dat maakt de trein behalve duurder ook gewoon een slechter product. Dat is inherent aan wat het is en is niks aan te doen, maar daar moet ‘t dan wel naar geprijsd zijn. All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all. : Gisteren nog gekeken naar een retourtje Barcelona. €530 met de trein, vliegtuig €200 op dezelfde data.

Daar gaat op kerosine btw niet het verschil maken. Trein is vaak alleen interessant als je het tijdig boekt. Zo heb ik in april twee retourtjes Rotterdam-Londen (Eurostar) geregeld voor € 77 pp. Wanneer ik nu op Google Flights kijk, dan zie ik voor dezelfde data € 244 (British Airways) en € 324 (Eurostar) staan.

Treinen hebben domweg hele dure infrastructuur nodig. En die redelijk veel onderhoud nodig heeft. En hogesnelheidslijnen nog meer. Niets ergs en de trein kan zeker op een traject als Amsterdam/Rotterdam – Parijs super competitief zijn. Maar echt goedkoop zal treinen nooit worden vrees ik. En treinen zijn wat minder flexibel.

Een vliegtuig kan de ene dag Amsterdam – Palma de Majorca vliegen en dezelfde dag nog Amsterdam – Londen en de volgende dag Amsterdam – Helsinki. Met hetzelfde vliegtuig. Een trein moet geschikt zijn om te rijden in alle tussenliggende landen, of er moeten locs gewisseld worden.

  • En het personeel moet overal mogen rijden. Etc.
  • Ik wil niet zeggen dat treinen geen plek hebben, maar er zijn gewoon dingen die een trein niet zo efficient kan doen als een vliegtuig (vanuit bedrijfseconomisch optiek).
  • Trein is vaak alleen interessant als je het tijdig boekt.
  • Zo heb ik in april twee retourtjes Rotterdam-Londen (Eurostar) geregeld voor € 77 pp.
You might be interested:  Bmr Berekenen Afvallen

Wanneer ik nu op Google Flights kijk, dan zie ik voor dezelfde data € 244 (British Airways) en € 324 (Eurostar) staan. Europese vluchten zijn buitengewoon duur op dit moment. Pagina:,142, : Reizen met het Vliegtuig – Deel 1

Hoeveel XP naar New York?

XP schaal Type vlucht
Reiscabine Binnenlands (Voorbeelden: Parijs-Toulouse, Atlanta-New York)
Economy 2 XP
Premium Economy 4 XP
Business 6 XP

Hoeveel XP voor Flying Blue Silver?

Jaarlijkse XP per Flying Blue – American Express Card: Silver – 15 XP. Gold – 30 XP. Platinum – 60 XP.

Hoe lang blijven XP geldig?

Hoe lang zijn eXperience Points ( XP ) geldig – Iedere deelnemer heeft een vast kwalificatiejaar bij Dat is de periode waarbinnen je een bepaalde hoeveelheid XP bij elkaar moet vliegen om jezelf te kwalificeren voor het volgende elite niveau (of om op het huidige niveau te mogen blijven).

  1. Aan het eind van het kwalificatiejaar wordt gekeken hoeveel je bij elkaar hebt gevlogen, je nieuwe status bepaald en vervolgens de XP teller weer op 0 gezet.
  2. In tegenstelling tot award miles is het niet mogelijk om de vervaldatum van XP te verlengen.
  3. Wel blijven eventuele XP die je meer bij elkaar hebt gevlogen dan noodzakelijk was om op je huidige elite niveau te blijven intact.

Stel dus dat je een Silver elite bent en aan het eind van je kwalificatie jaar heb je 120 XP bij elkaar gevlogen.120 XP is te weinig om Gold elite te worden, dus er worden 100 XP van je balans afgeschreven om nog een jaar Silver elite te blijven. De resterende 20 XP blijven in je account en zijn dus eigenlijk een kleine voorsprong om nog een jaar Silver te kunnen blijven.

Hoeveel XP per vlucht Transavia?

Voor €5 per persoon, per vlucht, krijg je 250 miles én de XP. Veruit de meeste vluchten zullen in de Medium categorie vallen, dus je verdient 5 XP.

Hoe kan ik mijn CO2 uitstoot compenseren?

Type projecten – Er zijn zoals gezegd drie manieren om CO2 te compenseren: door CO2 uitstoot te voorkomen (energiebesparing), te verminderen (duurzame energie) of door CO2 vast te leggen (bosaanplant). Aanbieders van CO2-compensatie maken vaak gebruik van verschillende projecten die credits produceren.

Hoeveel Flying Blue voor business class?

Fifth freedom vluchten – Een fifth freedom vlucht is een vlucht van een maatschappij die tussen twee verschillende vreemde landen vliegt. Een voorbeeld is de welbekende vlucht met LATAM van Frankfurt naar Madrid. Nu heeft Flying Blue een hele interessante zone met veel goede maatschappijen waar je zowel weinig miles als belasting betaalt, namelijk Azië Zone 2. Goedkoop business class vliegen met KLM in Azië. Of wat dacht je van deze? KLM business class op een Boeing 777-300ER tussen Singapore en Bali. Interessant is dat je deze vluchten mag combineren met andere maatschappijen op één award ticket, maar daarover meer in een volgend artikel over partner awards, waar we trouwens nog op Azië Zone 2 zullen terugkomen.

Hoeveel euro is een KLM Mile waard?

Overzicht van Miles per Flying Blue kaart Benieuwd naar hoeveel Miles u spaart per bestede euro? Bekijk het overzicht hieronder. Miles sparen per bestede euro

Flying Blue – American Express Entry Card € 1 = 0,5 Mile
Flying Blue – American Express Silver Card € 1 = 0,8 Mile
Flying Blue – American Express Gold Card € 1 = 1,0 Mile
Flying Blue – American Express Platinum Card € 1 = 1,5 Mile

Miles sparen per bestede euro aan KLM/AIRFRANCE-tickets en Hertz Autoverhuur

Flying Blue – American Express Entry Card € 1 = 0,5 Mile
Flying Blue – American Express Silver Card € 1 = 1,0 Mile
Flying Blue – American Express Gold Card € 1 = 1,5 Mile
Flying Blue – American Express Platinum Card € 1 = 2,0 Mile

Met alle uitgaven die u doet met de KLM American Express Corporate Card, kunt u extra Flying Blue Miles sparen. Voor de uitgaven die u doet bij KLM, AIRFRANCE en Hertz ontvangt u 1,4 Miles per euro en voor alle overige uitgaven 1 Mile per euro. : Overzicht van Miles per Flying Blue kaart

Wat is Sky Priority bij KLM?

SkyPriority-voordelen – Als u met SkyPriority vliegt, heeft u altijd een aantal voordelen:

Speciale incheckbalies. Voorrang bij het afgeven en ophalen van bagage. Toegang tot de voorrangsrij bij het instappen. Sneller door beveiliging.

Houd de rode SkyPriority-borden op de luchthaven in de gaten; die zullen u laten zien waar u terecht kunt voor de service. Wilt u weten of er nog meer voordelen zijn? Bekijk de websites van de luchthavens de u tijdens uw reis bezoekt en ontdek wat de SkyPriority-opties zijn.

Wat kun je met XP?

Uw prestaties en XP checken – U kunt prestaties en expertpunten (XP) verdienen die aangeven wat u allemaal in een game heeft bereikt.

  • Als u een prestatie verdient, wordt een pop-upoverlay weergegeven die aangeeft wat u heeft ontgrendeld.
  • Hoe moeilijker de prestatie, hoe meer XP u verdient.

Als u genoeg XP heeft verdiend, bereikt u een hoger level in uw Play Games-profiel.

Is Flying Blue het waard?

Wat is een Flying Blue mile nu precies waard? – Er bestaat geen vaste waarde voor de miles van het Flying Blue programma. Die is namelijk afhankelijk van de soort vergoeding die u wil in ruil voor uw punten. Daarom is het belangrijk dat u uw miles optimaliseert door alleen de voordelen te selecteren die u echt interessant vindt en die echt de beste waarde van de miles per eenheid opleveren.

Een artikel kopen in de Flying Blue winkel is waarschijnlijk de meest eenvoudige optie, maar ook de minst interessante. De waarde van een punt kan tot 0,1 cent dalen, dus bijvoorbeeld, 100.000 miles voor een artikel met een waarde van € 100.

De reservering van een korte vlucht (bijvoorbeeld een binnenlandse vlucht in Frankrijk) levert u tussen de 0,27 en 0,32 eurocent op per punt in Economy class. Als u kiest voor Business class, is het bedrag een stuk interessanter: gemiddeld 1,89 eurocent.

De reservering van een lange vlucht is over het algemeen het meest interessant. Eén mile kan de waarde hebben van ongeveer 1,04 cent in Economy class, tussen 1,3 en 2,2 cent in Businessclass en tot 2,3 cent in First class.

De aankoop van een Flying Blue Promo reward ticket, dat is een ticket dat alleen wordt betaald met miles en met korting (25 tot 50 %), is bijzonder effectief om de waarde van uw punten te vergroten. In Business en voor een lange vlucht is de waarde per eenheid zo’n 3,6 tot 5 eurocent!

Hoeveel miles krijg je per vlucht?

Air miles sparen met betalingen via je creditcard – Naast de air miles die je cadeau krijgt bij de creditcard, verdien je ook miles met elke euro die je met je creditcard betaalt. Bij de AMEX Flying Blue Silver card spaar je bij elke euro die je uitgeeft 0,8 mile en bij de Gold card 1 mile per euro.

Met de Platinum card spaar je zelfs 1,5 mile per euro. Dit kan (zeker als je veel reist) snel oplopen. Je hotels, aankopen bij webwinkels als je alles afrekent met je AMEX verdien je daar allemaal air miles mee. Het nadeel aan American Express is dat je deze creditcard niet overal kunt gebruiken én er dat er een hoge koersopslag geldt.

Maar als je betaald in euro’s merk je hier natuurlijk niks van. Ik gebruikte de AMEX zoveel mogelijk tijdens mijn wereldreis, maar in sommige hotels kon ik er niet mee afrekenen. En ook mijn vliegtickets bij KLM (dacht ik even slim te zijn en dubbele miles te verdienen), mocht ik ook niet afrekenen met de AMEX (red.: Ik lees dat dit inmiddels wel kan, zónder extra toeslag!!).

Flying Blue – American Express Entry Card : € 1 = 0,5 Mile Flying Blue – American Express Silver Card : € 1 = 0,8 Mile Flying Blue – American Express Gold Card : € 1 = 1,0 Mile Flying Blue – American Express Platinum Card : € 1 = 1,5 Mile

Hoeveel mensen zijn Platinum for Life?

KLM zet Platinum for Life leden in het zonnetje Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie. Flying Blue leden die 10 jaar achter elkaar Platinum status hebben verdiend, verliezen deze status niet meer.

Zij krijgen namelijk levenslang de Platinum for Life status en hoeven niet meer jaarlijks te kwalificeren. Met de alsmaar toenemende concurrentie in de luchtvaart geeft dit blijk van een grote loyaliteit. Vandaar dat afgelopen week uitgebreid de moeite nam om de nieuwe lichting Platinum for Life leden in het zonnetje te zetten.

Voor deze gelegenheid werden de deelnemers ontvangen in een van de hangars op Schiphol-Oost voor een walking dinner. Hier stond onder andere een van de nieuwe Boeing 787’s klaar om te bekijken. Daarnaast presenteerde de verschillende producten en services.

  • President en CEO Pieter Elbers en directeur Nederland Harm Kreulen waren ook aanwezig om de genodigden toe te spreken en te feliciteren met hun behaalde status.
  • Deze groep vormt een belangrijk deel van de klandizie van de maatschappij.
  • Afgelopen jaar hebben de Platinum for Life leden bijna 45 miljoen miles gespaard en 3,6 miljoen euro bijgedragen aan de omzet bij KLM alleen.

Bekijk hieronder enkele foto’s van het KLM Platinum for Life event: Vanuit KLM waren verschillende executives aanwezig waaronder ook Boet Kreiken vanuit KLM Customer Experience. Zij praatten de aanwezigen bij over de investeringen in de vloot, onboard product en natuurlijk het nieuwe Flying Blue Van de 26.000 Nederlandse Platinum leden bereikten er dit jaar 296 de Platinum for Life status.

Kun je Flying Blue Miles overdragen?

Miles overdragen Draag uw Miles over aan een andere Flying Blue-deelnemer en help hen de Miles te krijgen die ze nodig hebben! Uw Miles worden binnen 72 uur overgedragen. Houd er rekening mee dat er een toeslag geldt.

Hoeveel miles krijg je per vlucht?

Air miles sparen met betalingen via je creditcard – Naast de air miles die je cadeau krijgt bij de creditcard, verdien je ook miles met elke euro die je met je creditcard betaalt. Bij de AMEX Flying Blue Silver card spaar je bij elke euro die je uitgeeft 0,8 mile en bij de Gold card 1 mile per euro.

Met de Platinum card spaar je zelfs 1,5 mile per euro. Dit kan (zeker als je veel reist) snel oplopen. Je hotels, aankopen bij webwinkels als je alles afrekent met je AMEX verdien je daar allemaal air miles mee. Het nadeel aan American Express is dat je deze creditcard niet overal kunt gebruiken én er dat er een hoge koersopslag geldt.

Maar als je betaald in euro’s merk je hier natuurlijk niks van. Ik gebruikte de AMEX zoveel mogelijk tijdens mijn wereldreis, maar in sommige hotels kon ik er niet mee afrekenen. En ook mijn vliegtickets bij KLM (dacht ik even slim te zijn en dubbele miles te verdienen), mocht ik ook niet afrekenen met de AMEX (red.: Ik lees dat dit inmiddels wel kan, zónder extra toeslag!!).

Flying Blue – American Express Entry Card : € 1 = 0,5 Mile Flying Blue – American Express Silver Card : € 1 = 0,8 Mile Flying Blue – American Express Gold Card : € 1 = 1,0 Mile Flying Blue – American Express Platinum Card : € 1 = 1,5 Mile

Kan je XP kopen Flying Blue?

Vraag de Flying Blue American Express kaart aan – Een derde manier om extra Experience Points te verdienen is eigenlijk een hele gemakkelijk. Door het aanvragen een van de speciale Flying Blue American Express kaart kun je tot 60 XP verdienen. De Silver kaart levert 15 XP op en is gratis aan te vragen.

Hoe krijg je SkyPriority?

SkyPriority krijgen U kunt SkyPriority niet los aanschaffen, maar er zijn een aantal manieren om het te krijgen: Vlieg in Business Class of Premium Comfort Class. Behaal het Gold- of Platinum-niveau van ons frequent flyer-programma Flying Blue. Word een SkyTeam Elite Plus-deelnemer.

Hoeveel XP per vlucht Transavia?

Voor €5 per persoon, per vlucht, krijg je 250 miles én de XP. Veruit de meeste vluchten zullen in de Medium categorie vallen, dus je verdient 5 XP.