Stage 1 Tuning Berekenen

Stage 1 Tuning Berekenen

Hoeveel pk erbij Stage 1?

Waarom stage 1 tuning? – Zoals gezegd, bij stage 1 tuning wordt de auto softwarematig aangepast binnen de grenzen van wat mogelijk is. Over het algemeen stelt de fabriek de auto veel minder goed af dan wat mogelijk is. Ook kan met stage 1 tuning het rijcomfort verbetert worden.

De auto eerder of juist later laten schakelen, de versnellingsbak te chiptunen en het brandstofverbruik hierdoor omlaag laten gaan. Bij de meeste motoren zit er een verschil van tientallen tot wel meer dan honderd PK voor en na chiptuning. Dit alles gebeurd zonder aanpassingen aan de motor zelf of aan andere onderdelen van de auto.

Je kunt door contact op te nemen, of door het formulier op de homepage in te vullen erachter komen hoeveel extra vermogen jouw auto heeft. Kijk hier voor bijvoorbeeld en het gemiddelde extra vermogen dat hiermee bereikt kan worden.

Is Stage 1 tuning de moeite waard?

Dat gezegd hebbende, Fase 1 is erg veilig. Er zijn genoeg mensen die een hoge kilometerstand hebben op Stage 1 (en Stage 2) deuntjes. Onderhoud is veel belangrijker voor een lange levensduur dan een simpele Stage 1-melodie. Zorg goed voor je auto en het komt goed.

Hoeveel vermogen voegt een Stage 1-melodie toe?

Een stage 1 tune is gewoon een ECU remap of chip tune. Dit is de meest kosteneffectieve manier om elk voertuig aan te passen voor prestaties. Turbodiesel- en turbobenzinevoertuigen reageren buitengewoon goed op fase 1-tuning en zien gewoonlijk een toename van 20 – 40% in pk en koppel.

Wat houdt Stage 1 tuning in?

Wat is het verschil tussen stage 1, 2 & 3? – Stage 1 is de optimalisatie van het motormanagement van uw wagen. Een softwarematige aanpassing die geschikt is voor dagelijks gebruik met de standaard onderdelen van de wagen. Bij stage 2 en hoger gaan wij uw wagen voorzien van nog meer vermogen! Dit wordt in combinatie met hardwarematige aanpassingen gedaan om ervoor te zorgen dat uw wagen dit veilig kan verdragen.

Is Stage 1 legaal?

Hoe werkt chiptuning stage 1 – Chiptuning is in Nederland volledig legaal. Wilt u niet perse het maximale uit uw voertuig halen, maar wilt u wel meer vermogen? Dan kiest u voor deze stage. Wij gaan dan voor u aan de slag met het motormanagement. We passen diverse parameters van het systeem aan waarbij wij oog hebben voor de veiligheidsnormen.

Wij stellen de brandstof, zuurstof en ontsteking beter op elkaar af waardoor uw motor meer vermogen kan leveren. De vermogenswinst, souplesse en rijplezier wordt gegarandeerd vergroot. Precies waar u naar op zoek bent! U kunt ook kiezen voor Chiptuning stage 1+. Hierbij wordt wederom de software op uw ECU aangepast, maar wordt er nog dieper ingegaan op de mogelijkheden van uw unieke auto.

Stage 1+ is echte maatwerk!

Kun jij stage 1 een stockcar tunen?

De fase 1 ECU-tune is speciaal ontworpen voor een volledig standaard auto, waarbij het ontstekingstijdstip en de boostniveaus op een punt worden gehouden om niet te veel hitte en belasting van de motor te veroorzaken, ongeacht waar u zich in het toerentalbereik bevindt.

Wat komt er kijken bij een Stage 1 remap?

Een Stage 1 Remap brengt de ECU-parameters (Engine Control Unit) in uw auto naar een veilig en comfortabel niveau. Het optimaliseert in feite uw auto door het potentiële vermogen vrij te geven zoals het is zonder dat er extra hardware of upgrades nodig zijn. Een Stage 1-remap is het meest geschikt voor een standaard of matig aangepast voertuig.

Welke mods zijn nodig voor Stage 1?

Stage 1-aanpassingen zijn meestal een eenvoudige doe-het-zelf-montage, ze zouden ook moeten werken op een standaardmotor die in goede staat verkeert. Enkele voorbeelden van Stage 1-mods zijn paneelluchtfilters, sportuitlaten en brandstofdrukregelaars.

Hoeveel HP voegt een Stage 1-remap toe?

Hoeveel pk voegt een stage 1 remap toe? Met onze fase 1-remap kunt u tot 15-25% meer vermogen en koppel verwachten. Verbeterde acceleratie met meer vermogen lager in het toerenbereik, snellere gasrespons en lager brandstofverbruik.

Hoeveel HP voegt Stage 2 tune toe?

Als uw voertuig echter aan deze vereisten voldoet, kan een remap van fase 2 een aanzienlijke vermogenstoename opleveren, waardoor uw prestatiecijfers BHP/Torque met 30% – 50% verbeteren, waardoor de manier waarop ons voertuig rijdt volledig verandert.

Wat doet Stage 1 remap met mijn auto?

Een Stage 1 Remap verhoogt het vermogen en het koppel en verbetert tegelijkertijd het brandstofverbruik. Verwijdert vlakke plekken en zorgt voor een responsievere rit zonder afbreuk te doen aan de betrouwbaarheid.

Hoe lang duurt stage 1 tuning?

FAQ | Veelgestelde vragen Met chiptuning kan het koppel en vermogen van de motor verhoogd worden. Dit gebeurt puur softwarematig en binnen de veilige grenzen van de motor. Heeft u verder vragen, bekijk dan onze uitgebreide, Hoe lang duurt chiptuning?

You might be interested:  Salaris 40 Uur Naar 32 Uur Berekenen

Volkswagen, Audi, Seat en Skoda Een stage1 chiptuning duurt voor de meeste auto’s 1 a 2 uur. Een stage1+ en stage2 chiptuning duurt gemiddeld 3 a 4 uur.Aanpassingen van de DSG / S-tronic tuning valt binnen de tijdsopgave van de motortuning. BMW, Mercedes en Mini Tuningen van deze merken dienen altijd minimaal één dag neergezet en achtergelaten te worden.

Sommige auto’s duren langer, dit kan te maken hebben met de leeftijd van de auto, of de gebruikte techniek qua motormanagement. Wij zullen dit bij het maken van de afspraak aangeven. Heeft u verder vragen, bekijk dan onze uitgebreide, Kan chiptuning op iedere auto uitgevoerd worden? Op praktisch iedere moderne auto kan een chiptuning toegepast worden.

Het beste resulaat wordt breikt met een motor voorzien van drukvulling, dus een turbo of compressor. Wat is het verschil tussen OBD tuning en chiptuning? Hier zit geen verschil tussen. OBD tuning verwijst naar de manier van uitlezen en inladen van de motorsoftware, maar zegt niks over de kwaliteit van de chiptuning.

Is chiptuning schadelijk voor mijn auto? Nee, chiptuning heeft geen invloed op de levensduur van de motor. Wij ontwikkelen de software zo dat alles binnen de normen van de fabriek blijft. Heeft chiptuning invloed op mijn (fabrieks)garantie? Een dealer of garage kan een chiptuning opmerken, maar moet hier wel moeite voor doen.

De software kan altijd door ons tijdelijk origineel gemaakt worden. Kan ik met chiptuning op 95 octaan brandstof blijven rijden? Met een stage1 chiptuning kunt u met iedere brandstof blijven rijden zonder nadelige gevolgen. Wel is het technisch beter voor de motor om goede brandstof te tanken, dit geldt voor ongetunede en getunede auto’s.

Wordt mijn auto zuiniger met een chiptuning? Met een chiptuning is het mogelijk om wat zuiniger te rijden, reken op maximaal een paar procent. Hier moet wel de rijstijl naar zijn, wanneer u vaak het extra vermogen aan spreekt dan wordt dit weer teniet gedaan.

  • Moet ik mijn remmen aanpassen na een chiptuning? Dit is niet nodig.
  • Het gewicht van de auto blijft gelijk, dus u kan net zo hard remmen met de auto.
  • Wordt de chiptuning bij een update overschreven? Ja, bij een update van het motormanagement wordt de chiptuning overschreven.
  • Dit is geen probleem, wij kunnen de chiptuning hierna voor u terugplaatsen.

Is DSG tuning noodzakelijk? Als uw auto over een DSG of S-tronic versnellingsbak beschikt kan het raadzaam zijn om ook een DSG-tuning te laten doen. Ieder type versnellingsbak kan een bepaald maximum koppel aan, zie voor een overzicht, Wat is de prijs van chiptuning? Op kunt u op basis van het kenteken van de auto de mogelijkheden en prijzen opzoeken.

Kan de chiptuning weer ongedaan gemaakt worden? Ja, u kan de software op ieder moment door ons origineel laten maken, bijvoorbeeld bij verkoop of inleveren van de (lease)auto. Wat zijn de gevolgen voor de wegenbelasting? Chiptuning heeft geen gevolgen voor de wegenbelasting, omdat deze berekend wordt over het gewicht van de auto.

Waarom past de fabriek zelf geen chiptuning toe? In feite doet de fabriek dat ook. Er zijn veel motoren welke met verschillende vermogenswaardes in de markt worden gezet. Daarnaast zijn motoronderdelen een massaproduct welke ook in zwaardere varianten gebruikt worden.Ook is het zo dat een fabriek extra marges qua vermogen hanteert omdat ze rekening dient te houden met slechte omstandigheden elders in de wereld qua brandstofkwaliteit en onderhoud.

  • Dien ik verder ergens rekening mee te houden? U kan in een gechiptunede auto gewoon instappen en wegrijden net als iedere andere auto.
  • Hier is geen `gebruikshandleiding` voor nodig.Wel adviseren wij om de auto netjes warm te rijden, goede kwaliteit brandstof te tanken, en de auto netjes te laten onderhouden volgens fabrieksopgave met originele onderdelen.

Dit geldt uiteraard ook voor auto’s die niet getuned zijn. Wat is het verschil tussen stage1 en stage1+ chiptuning? Bij stage1+ chiptuning wordt de auto gemeten voor en na de chiptuning op de vermogensbank, u krijgt dus ook een vermogensrapport mee. Bij een stage1 chiptuning wordt de chiptuning getest via data-analyse op de weg.Het is niet zo dat een stage1+ chiptuning een betere kwaliteit software is dan een stage1, immers alle stage1 chiptuning zijn in het verleden op de rollenbank ontwikkeld.

  • Is jullie chiptuning maatwerk of standaard? Alle tuningen die wij uitvoeren zijn chiptuningen op maat.
  • Wij maken de software op basis van de originele uitgelezen software van uw auto.
  • Bij een stage1 tuning stellen we de auto af op de weg, bij een stage1+ chiptuning of hoger gebruiken we de rollenbank.

Wat moet ik veranderen voor een stage2 chiptuning? Bij dieselmotoren wordt bij een stage2 chiptuning de auto afgesteld zonder roetfilter en/of adblue katalysator.Bij benzinemotoren wordt de originele katalysator vervangen door een lege downpipe of downpipe met racekat, vaak ook in combinatie met een ander luchtfilter.

Wat gebeurd er bij stage 2?

Hoe werkt chiptuning stage 2? – Op software gebied kunnen we maximale winst voor uw auto behalen. Met stage 2 chiptuning worden hardware gerelateerde aanpassingen aan de auto gedaan. De chiptuning specialisten van Transtune optimaliseren de ontsteking en brandstofinjectie wat ervoor zorgt dat de motor meer vermogen levert.

You might be interested:  Lengte En Gewicht Kind Berekenen

Maakt een remap van Stage 1 een verschil?

Stage 1 – Een stage 1 remap is speciaal ontworpen voor uw voertuig. Het is het meest geschikt voor een standaard of matig aangepast voertuig zonder iets extra’s nodig te hebben om het volledige potentieel te benutten. Fase 2 – Een herindeling van fase 2, gebouwd op fase 1, die verdere toename van kracht en prestaties kan opleveren.

Wat is het verschil tussen Stage 1 en Stage 1 tune?

De Stage One + heeft tal van veranderingen in brandstof, ontsteking, turborespons en gasrespons ten opzichte van Stage 1. Het heeft ook een agressievere afstemmingsstrategie in vergelijking met de originele TSP Stage 1, waardoor meer midrange- en topvermogen mogelijk is.

Hoeveel kost een stage 1 tune?

Wat kost goede chiptuning? – Een goede stage 1 chiptuning kost tussen de 200 en 400 euro, Onder de 200 euro is het lastig om goede tuning te doen, aangezien er 2 tot 4 uur duurt om uit te voeren. Ook is er specialistische kennis nodig om goede chiptuning uit te voeren.

Hoe veel meer pk na chippen?

Hoeveel pk krijgt mijn auto er bij na chiptuning? – Dit is sterk afhankelijk van de gemonteerde motor en de aanwezige reserves van de auto. Bij sommige auto’s houdt het bij 15 pk helemaal op, maar er zijn voertuigen bij waar we met onze chiptuning vermogenswinsten halen van wel 70, 80 pk.

Hoeveel pk erbij na chippen?

Chiptuning vraag en antwoord Op deze pagina vind u de meest gestelde vragen over chiptuning met de bijbehorende antwoorden. Voor welke auto´s is chiptuning geschikt? In principe kunnen alle Europese automerken geoptimaliseerd worden. Zowel de benzine- als de dieselmotoren. Omdat de dieselmotoren beschikken over een turbo net zoals enkele benzinemotoren zijn daar de meeste vermogenswinsten mee te behalen.

  • Ook enkele benzine motoren welke vanaf de fabriek worden terug getuned kunnen gemakkelijk door een software upgrade geoptimaliseerd worden.
  • Zoals bijvoorbeeld de Volvo benzine motor met 140pk kan gemakkelijk naar 170pk geoptimaliseerd worden.
  • Ook de Mini One is een terug getunde Mini Cooper.
  • Welke gemakkelijk van 90pk naar 115pk kan gaan.

Wat is chiptuning? Bij chiptuning worden de programma’s die aan de hand van vele parameters (gemeten waarden) het motormanagement vormen geoptimaliseerd. De chips in een Electronic Control Unit zijn geladen met software welke bij de fabriek is geïnstalleerd.

Vaak zijn deze programma’s geschreven ver binnen de maximale belasting van de desbetreffende automotor. De ruimte biedt dus de mogelijkheid de automotor te chiptunen, zonder dat de motor onherstelbaar beschadigd raakt. Waarom chiptuning? Sommige fabrikanten brengen zelfs verschillende vermogensvarianten van dezelfde motoren op de markt.

Indien men de sterkere versie overweegt aan te schaffen bij de dealer, kan men ook voor chiptuning kiezen. Door middel van vermogensoptimalisatie (chiptuning) kan vaak hetzelfde resultaat bereikt worden, als wanneer men een nieuwe auto aanschaft met meer vermogen en koppel.

Door chiptuning reageert de motor van de auto sneller en direct op gaspedaalbewegingen, daardoor wordt ook de motor levendiger en sneller. Bij een onveranderde rijstijl is een brandstofreductie realiseerbaar omdat het rendement van de motor wordt verhoogd. Vanaf welke leeftijd is het mogelijk mijn auto te chiptunen? De meeste auto’s vanaf 1996 zijn geschikt voor vermogensoptimalisatie.

De staat en de km-stand van de auto spelen wel een belangrijke rol. Het is ook belangrijk dat de auto beschikt over een motormanagementsysteem die geschikt is voor een software upgrade. Hoe wordt chiptuning toegepast? Chiptuning kan op diverse manieren worden toegepast.

  • De meeste nieuwe moderne auto’s kunnen worden geoptimaliseerd via de OBD2 stekker.
  • Dat is de stekker waar uw dealer ook de diagnose apparatuur op aan sluit.
  • Een aantal ECU/motormanagement systemen moeten worden uitgebouwd en via een seriële poort op de printplaat van ecu worden uitgelezen en geprogrammeerd.

Bij seriële tuning wordt er ook niet gesoldeerd aan de ECU. Bij de wat oudere systemen wordt de chip met de daarop staande motorsoftware gedesoldeerd, uitgelezen en opnieuw geprogrammeerd. Hoeveel meer vermogen / koppel krijg ik erbij? Pro Car Tuning stemt met behulp van chiptuning de parameters/kernvelden opnieuw, maar dan meer ideaal, op elkaar af.

  1. Dit alles resulteert bij turbomotoren van 20 tot 40% prestatieverbetering, dus koppel (trekkracht/Nm) en vermogen (Pk).
  2. Bij atmosferische motoren is de winst een 7 à 9%.
  3. Door te klikken kunt u zien of uw auto geschikt is voor chiptuning en wat voor vermogenswinst er te behalen valt.
  4. Moeten er aanpassingen worden gedaan aan de automatische transmissie? Er zijn veel automaten waarbij deze software ook zal moeten worden aangepast.

Wanneer dit nodig is passen wij dit automatisch aan. Voor ieder automaat, tiptronic of dsg kunnen wij aangepaste software programmeren en monteren. Belangrijke informatie na chiptuning. Om zoveel mogelijk plezier van uw auto te hebben na de vermogensoptimalisatie is het erg belangrijk dat de auto minimaal op tijd zijn onderhouds/service beurt krijgt.

  1. De olie die de fabrikant voor uw auto voorschrijft is ook erg belangrijk te gebruiken, dit is voor de levensduur van uw motor.
  2. Bij benzinemotoren is het belangrijk om brandstof met een octaan 98 te tanken bijvoorbeeld Shell V-Power of BP Ultimate, voor de prestatie van de motor en tevens ook voor de levensduur, vooral bij de turbo motoren.

Als de auto lange tijd onder hoge belasting heeft gedraaid bijvoorbeeld op de Duitse autobaan en u moet plotseling tanken is het belangrijk om de motor even te laten nadraaien voordat u de motor afzet. Dit geldt zowel voor de benzine als de diesel motoren.

  1. Optionele motor garantieverzekering van NSA.
  2. Optioneel bieden wij u motorgarantie verzekering van NSA deze verzekering is niet verplicht maar geeft de consument die toch meer zekerheid wilt het extra stukje vertrouwen.
  3. NSA is de grootste verzekeraar welke een Europese dekking geeft en al meer dan 10 jaar is gespecialiseerd overal in Europa.
You might be interested:  Maanteken Berekenen Zonder Geboortetijd

Pro Car Tuning heeft ook de mogelijkheid deze extra service te bieden. Pro Car Tuning is goedgekeurd door NSA om deze motorgaranties af te geven. Is chiptuning zichtbaar bij de Dealer? De vermogensoptimalisatie wordt voor elke auto specifiek gemaakt/geschreven waarvoor het voor dealer doormiddel van hun diagnose apparatuur vrijwel niet mogelijk is om de tuning zichtbaar te krijgen.

Als de Dealer over een vermogensbank beschikt is het wel zichtbaar uiteraard. Wordt de levensduur van de motor beïnvloed? Nee de software is zo specifiek voor uw auto ontwikkeld, welke een zeer lang ontwikkelingsproces heeft ondergaan. Waarbij continue rekening wordt gehouden met de mechanische en thermische belasting van de motor en aandrijflijn.

Dit is zowel op een vierwiel vermogensbak als in de praktijk uitvoerig getest. Waarom doet de fabrikant dit niet? De autofabrikant produceert auto’s voor de hele wereld. De motoren van iedere auto zullen in elk land de goed moeten presteren. Dus ook in landen waar de kwaliteit van de brandstof en motorolie van mindere kwaliteit zijn.

Ook in landen waar de onderhoudsintervallen minder worden nagestreefd of waar het klimaat heel anders is dan in west Europa. Omdat al deze factoren in Nederland heel gunstig zijn, kunnen we heel gemakkelijk de motorprestatie van de motor optimaliseren zonder daarbij de levensduur te beïnvloeden. Het brandstofverbruik? Het brandstofverbruik zal niet toenemen bij gelijke rijstijl maar zelfs dalen.

Omdat wij het rendement verhogen door de software te optimaliseren en de parameters en kernvelden beter op elkaar af te stemmen zal de motor zuiniger gaan lopen. Dit zal bij dieselmotoren zelfs wel tot 10 procent brandsof reductie kunnen oplopen. Bij benzine motoren zal dit ongeveer 4 a 5 procent zijn.

Blijft mijn originele software behouden? Ja alle originele data bestanden van alle auto’s blijven bewaard waardoor we altijd uw auto weer naar de originele gegevens kunnen terug zetten. Dit wordt bijvoorbeeld heel veel gedaan bij lease auto´s als het contract afloopt worden deze weer terug gebracht naar de originele gegevens.

De eerste 14 dagen na de chiptuning is dit gratis en daarna betaald u €75 voor een auto die gechipt is via de OBD en €150 als deze gechipt is via Bootmode. Wordt de levensduur van de motor beïnvloed? Nee de software voor uw auto is door en door ontwikkeld en langdurig getest op een vierwiel vermogensbank waarbij de mechanisch en thermische belasting wordt gemeten zo kunnen we de software optimaal uitbalanceren.

Wat is het verschil tussen Stage 1 en Stage 1+?

Stage 1+ chiptuning – Wilt u net een stapje hoger dan stage 1 tuning en bent u benieuwd naar de exact behaalde waardes? Dan is stage1+ de beste keuze. Bij stage1+ wordt net als bij stage1 de software van de ECU aangepast, alleen in dit geval precies afgesteld op het maximale wat uw auto kan leveren.

Controle voor en na de tuning via testrit op de weg Software ontwikkeld op 4×4 Dynostar vermogenstestbank Toename van vermogen en trekkracht naar de opgegeven waardes voor uw auto Garantie op de software Vermogensmeting voor en na de tuning Tuning certificaat

Wat is niet inbegrepen?

Aanpassing van de versnellingsbak, dit is optioneel en niet nodig bij iedere auto met automaatbak.

Hoe gaat chiptunen in z’n werk?

Beoordelen van de technische staat van de auto Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een proefrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op fouten en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om er zeker van te zijn dat de motor geen storingen heeft. Uitlezen van de standaard motorsoftware Wij lezen altijd de standaard software uit om een software te schrijven op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma’s. Meten van de auto in standaard toestand Er wordt een vermogensmeting gedaan met standaard motorsoftware, deze wordt gebruikt als log van vermogen en koppelkromme. Schrijven van het chiptunen programma De getunede versie van de software wordt geprogrammeerd in de ECU. Dit gebeurt via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de auto nodig. Fijn afstelling van de software Bij stage1+ wordt de software specifiek aangepast voor uw auto, waarbij we via uitlezen van motorparameters de koppelkromme zo optimaal mogelijk afstellen. (uiteraard binnen de veilige grenzen en fysieke mogelijkheden van de motor) Testrit op de weg We maken een testrit met de chiptuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn

Hoeveel pk kan ik chippen?

‘Het nieuwe vermogen wordt dan na goedkeuring aangepast in het kentekenregister. Een auto die standaard 100 pk levert, kan dus tot 119 pk worden getuned zonder dat er bepaalde eisen tegenover staan.