Taxi Rotterdam Prijs Berekenen
Taxi tarieven Rotterdam voor eenmalig regulier en zakelijk vervoer – Rotterdam Taxi Service ®️Rts hanteert standaard taxi tarieven zoals vastgesteld door de Nederlandse overheid. Hierdoor weet u zeker dat u niet teveel betaalt voor uw taxi in Rotterdam,
- De tarieven zijn opgebouwd uit een starttarief, een kilometertarief en een tijdtarief.
- Wanneer de chauffeur moet wachten, geldt een wachttarief.
- Betalen in de taxi kan op verschillende manieren, namelijk contant betalen, maar ook pinnen of betalen met creditcard (Mastercard, Visa en American Express).
De onderstaande tarieven gelden voor zowel eenmalig regulier vervoer als ook eenmalig zakelijk vervoer, In het geval dat u weet dat u vaak gebruik wilt maken van onze service dan kunt u het beste even contact opnemen, zodat wij een pakket op maat voor u kunnen samenstellen.
1 t/m 4 personen | 4 t/m 8 personen | |
Starttarief | € 3,60 | € 7,33 |
Kilometertarief | € 2,65 | € 3,34 |
Tijdtarief (per minuut) | € 0,44 | € 0,49 |
Wachttarief | € 46,29 | € 46,29 |
Let op! De tarieven 1 t/m 4 personen betreft de tarieven voor een 1-persoons Sedan auto en de tarieven voor 4 t/m 8 personen betreft een taxibusje.
Contents
Hoe duur is een taxi Rotterdam?
Tarieven gebruik taxi
Soort taxivervoer | Maximum starttarief | Maximum kilometertarief |
---|---|---|
Personenauto (maximaal 4 personen) | € 3,60 | € 2,65 |
Busje (5 tot 8 personen) | € 7,33 | € 3,34 |
Heb je Uber in Rotterdam?
Reserveer vooraf een rit met Uber in Rotterdam – Leg je plannen vandaag nog vast door een rit met Uber in Rotterdam te reserveren. Vraag tot dertig dagen van tevoren een rit aan, op elk moment van de dag en op elke dag van het jaar. Datum en tijd kiezen Date format is yyyy/MM/dd.
Hoe moet je een taxi regelen?
Taxi boeken Je boekt eenvoudig een rit van en naar het station via de NS-app of op ov. taxi. Tot 30 minuten voor aanvang van de rit kun je een taxi boeken. Dus ook als je nog onderweg bent in de trein.
Hoe werkt snel een taxi?
Hoe boek ik een rit? Vul op de beginpagina bij ‘van’ en ‘naar’ het vertrek- en bestemmingsadres in, voeg een eventuele tussenstop toe en vink aan of je met of zonder bagage reist. Vervolgens selecteer je het ophaalmoment van de rit en de eventuele retourrit.
Hoe werkt een taxi meter?
Hoe herken ik een legale taxi? Een legale taxi moet duidelijk herkenbaar zijn. Zo hebben alle taxi’s een blauwe kentekenplaat. De chauffeur heeft een chauffeurskaart met een pasfoto. Deze regels beschermen u tegen oplichting. De belangrijkste kenmerken van een legale taxi zijn:
Blauwe kentekenplaat Alle legale en geregistreerde taxivoertuigen hebben een blauwe kentekenplaat. Tariefkaart De tariefkaart bevat onder meer de tarieven en gegevens van de taxi-onderneming. Als u een taxi op straat uitkiest en niet vooraf bestelt, moeten de tarieven duidelijk zichtbaar zijn. Zowel van buitenaf als in de taxi. Chauffeurskaart Elke taxichauffeur heeft een chauffeurskaart met een pasfoto. Zo weet u als klant dat u bij een erkende chauffeur instapt. Deze kaart zit in de boordcomputer taxi. Boordcomputer taxi Elke taxi moet een boordcomputer taxi (BCT) hebben. De boordcomputer taxi registreert ritten en werktijden. Taxameter (taximeter) Een taxameter (taximeter) houdt bij hoe ver en hoe lang de taxi rijdt. En wat u als klant moet betalen. De taxameter is alleen verplicht voor de opstapmarkt en voor bestelde taxi’s waarbij van tevoren geen prijsafspraak is gemaakt. Ritbon Na afloop van de taxirit moet de chauffeur u een geprinte of digitale ritbon uitreiken. Daarop staan gegevens over de rit en over het taxibedrijf. Ook staat op de bon waar en hoe u een klacht kunt indienen.
De Inspectie Leefomgeving en Transport controleert regelmatig of taxi’s aan de regels voldoen. : Hoe herken ik een legale taxi?
Hoe kom je bij Rotterdam Airport?
Taxi – Kom je met de taxi naar de luchthaven? Of vertrek je juist met de taxi? Dat is geen enkel probleem. We beschikken over uitstekende taxivoorzieningen. De taxi’s staan direct naast het luchthavengebouw! Als exclusieve partner van Rotterdam The Hague Airport verzorgt de Rotterdam Airport Taxi het vervoer van en naar de luchthaven.
Hoe lang moet je van te voren op Rotterdam Airport?
Algemeen Hoe lang van tevoren moet ik op Rotterdam The Hague Airport zijn? Wij adviseren je om twee uur van tevoren aanwezig te zijn op de luchthaven. Bekijk de video voor meer tips voor jouw vertrek. Wat mag ik meenemen in mijn (hand)bagage? Ga goed voorbereid op reis en neem voor vertrek de bagageregels van jouw luchtvaartmaatschappij door.
Per luchtvaartmaatschappij kunnen de regels namelijk verschillen. De bagage wordt onderverdeeld in twee soorten: handbagage en ruimbagage. Meer informatie over wat je wel en niet mag meenemen in je bagage vind je op de pagina bagageregels. Ik heb assistentie nodig op de luchthaven. Hoe vraag ik dit aan? Heb je assistentie nodig op de luchthaven? Geef dat meteen aan bij de boeking van je ticket of reis.
Je luchtvaartmaatschappij of het reisbureau geeft dit aan ons door. Je kunt assistentie ook gemakkelijk direct bij Aviapartner aanvragen. Dit doe je door een e-mail te sturen naar [email protected] Hierin vermeld je in ieder geval het volgende: • Jouw persoonsgegevens • Vluchtnummer en datum van vertrek • Verwachte aankomsttijd op de luchthaven • Hoe je naar de luchthaven komt • Eventueel een mobiel nummer en nadere informatie over jouw rolstoel Wij zorgen er in samenwerking met Aviapartner voor dat je assistentie wordt geregeld.
- Dit gaat altijd in nauw overleg met de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt.
- Let op! Wanneer assistentie niet of te laat wordt aangevraagd, dan voorziet de verordening dat de luchthaven enkel een redelijke inspanning zal leveren om de assistentie conform de kwaliteitseisen te leveren.
- Dit betekent dat de luchthaven niet verantwoordelijk kan worden gesteld indien de passagier niet op tijd in het vliegtuig arriveert.
Waarom is het nodig dat vliegtuigen zo lang proefdraaien op RTHA? En mag dat zomaar? Proefdraaien is een extra controle na onderhoudswerkzaamheden, vóórdat een vliegtuig weer de lucht in gaat. Eventuele bijzonderheden kunnen bij proefdraaien op de grond worden vastgesteld.
- Meestal duurt proefdraaien een half uur, waarvan enkele minuten op hoog motorvermogen.
- De luchtvaartmaatschappij of eigenaar van het vliegtuig heeft een vergunning nodig voor het proefdraaien, het mag dus niet ‘zomaar’.
- RTHA is toch een zakenluchthaven? Waarom zijn er dan zoveel vakantievluchten? Het klopt dat er in 1998 is afgesproken dat RTHA primair een zakenluchthaven zou zijn.
Door verregaande liberalisering van de Europese luchtvaartmarkt in de jaren 90 van de vorige eeuw zijn de sturingsmogelijkheden op het in 1998 gewenste profiel zowel vanuit de rijksoverheid als vanuit de luchthaven sterk beperkt. Waarom is RTHA een luchthaven van nationale betekenis? Rotterdam The Hague Airport is onderdeel van de Schiphol Group en is daarmee ook uitwijkluchthaven voor vliegtuigen die niet kunnen landen in Amsterdam.
- Ook kan dit voorkomen in het geval als er een calamiteit in het vliegtuig is, waarna besloten wordt dat het vliegtuig direct moet landen.
- Daarnaast zijn we proeftuin voor innovatie van de luchtvaart.
- Op ons vliegveld vinden meerdere innovaties plaats waar ook andere luchthaven profijt van kunnen hebben.
We zijn initiatiefnemer van een aantal luchtvaartinnovaties, zoals met synthetische kerosine en emissie vrije grondgebonden activiteiten (elektrische bagageafhandeling of personenvervoer). Wat betekent het boerkaverbod voor mijn reis vanaf de luchthaven? Sinds 1 augustus 2019 is het dragen van gezichtsbedekkende kleding in het onderwijs, de zorg, het openbaar vervoer en in overheidsgebouwen niet meer toegestaan.
- In de media wordt gesproken over het zogenaamde ‘boerkaverbod’.) Het gaat bijvoorbeeld om een integraalhelm, een bivakmuts of een nikab.
- Het gebouw van de luchthaven is geen overheidsgebouw, daarom geldt dit verbod niet op de luchthaven.
- De securitycontrole en de grenscontrole door de KMar zijn daardoor ook niet veranderd.
Bij het passeren van de grens zal nog steeds op dezelfde manier worden vastgesteld of een persoon ook diegene is, die in het bijbehorende paspoort staat. Kijk voor meer informatie over het boerkaverbod en uitzonderingen op de website van de Rijksoverheid,
Wat is de CRO? CRO staat voor: Commissie Regionaal Overleg. De CRO komt vier keer per jaar bijeen en bestaat uit de volgende leden: bestuurders en bewoners van de (deel)gemeenten van Rotterdam, Lansingerland, Schiedam en de provincie Zuid-Holland, vertegenwoordigers van de Luchtverkeersleiding Nederland, Rotterdam The Hague Airport, gebruikers van de luchthaven en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (bevoegd gezag voor de luchthaven van Rotterdam, agendalid).
Wat zijn de regels voor vliegen met drones in de buurt van de luchthaven? Op dit moment is het verboden om met een drone in een (civiele) CTR te vliegen. Alleen hobbymatige kleine drones mogen worden gebruikt, dit alleen op speciaal aangewezen terreinen (in verenigingsverband) met bijbehorende afspraken welke vastgelegd zijn in een convenant.
Het verbod heeft te maken met het feit dat een drone, volgens de huidige wetgeving, wordt gezien als een luchtvaartuig. Dit zorgt ervoor dat zowel de drone, alsmede onze organisatie zich aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Zo is het voor een drone verplicht om een tweezijdig radio contact (R/T) te onderhouden en een werkende transponder aan boord te hebben.
Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) dient de drone te separeren middels klaringen via R/T en dient andere luchtvarenden op de hoogte te stelen van aanwezigheid van de drone. Zolang een drone (nog) niet kan voldoen aan deze eisen en de wetgeving nog niet goed genoeg is om een goede procedure te implementeren, zal dit verbod van kracht blijven.
- Inmiddels zijn er wel testen om te kijken wat de mogelijkheden zijn ten aanzien van R/T en transponders voor drones en houdt LVNL vinger aan de pols over hoe deze zaken zich ontwikkelen.
- Uiteraard denken wij mee aan een veilige en duurzame oplossing.
- Helaas kan men niet inschatten wanneer een en ander geregeld is.
Meer informatie hierover is terug te vinden op de website van de Rijksoverheid. Wat zijn de havengelden op Rotterdam The Hague Airport? De besloten vennootschap Rotterdam Airport, namens de naamloze vennootschap Luchthaven Schiphol exploitant van het aangewezen luchtvaartterrein “Rotterdam”; overwegende dat de sedert 1 april 2008 van kracht zijnde “Havengeldregeling” een herziening behoeft; gelet op artikel 36, lid 1, van de luchtvaartwet; Stelt vast: Tarieven voor het gebruik door luchtvaartuigen van het aangewezen luchtvaartterrein “Rotterdam”, neergelegd in de “Havengeldregeling”.
- Lik hier voor de havengelden 2023.
- Waar vind ik toeristeninformatie? Bij de informatiebalie in de centrale hal geven de gastvrouwen je graag meer toeristische informatie over Rotterdam en Den Haag e.o.
- Bij de informatiebalie vind je ook diverse folders met toeristeninformatie.
- Waarom zijn er soms nachtvluchten? Het is een veel voorkomend misverstand dat Rotterdam The Hague Airport geen nachtvluchten kent.
De luchthaven is 24 uur per dag en 365 dagen per jaar open voor vliegverkeer en beschikt dag en nacht over onder andere verkeersleiders, beveiliging en luchthavenbrandweer. Wel geldt tussen 23.00 en 07.00 uur een nachtregime waardoor niet al het verkeer dat overdag mag vliegen ook ‘s nachts welkom is.
- Regelmatig vinden ambulancevluchten plaats voor het ophalen van een donororgaan in Europa.
- Dergelijke vluchten ten behoeve van orgaantransplantatie zijn uiteraard zeer tijdgebonden omdat organen slechts een zeer beperkte tijd bruikbaar zijn voor transplantatie.
- Vervoer over de weg is vaak gezien de afstand dan ook geen optie.
Het komt regelmatig voor dat dergelijke vluchten van/naar Rotterdam The Hague Airport plaatsvinden. Deze vluchten kunnen dus ook in de nacht uitgevoerd worden. Verder kent het nachtregime een aantal andere ontheffingen. De belangrijkste zijn: – vertraagde vluchten tot 01.00 uur – zakenvluchten (met toestellen met minder dan 20 stoelen) – ambulancevluchten en traumahelikopters – militaire en regeringsvluchten – politie en kustwachtvluchten – vliegtuigen in nood (1e uitwijkhaven van Schiphol) Het totaal aantal vluchten tussen 23.00 en 07.00 uur verschilt per jaar tussen ruwweg 500 en 950 vluchten per jaar.
- De meeste hiervan vinden plaats in de randen van de nacht tussen 23.00-00.00 uur en 06.00-07.00 uur.
- Doordat de traumahelikopter (die op de luchthaven gestationeerd is) sinds medio februari jl ook ‘s nachts ingezet wordt kan dit aantal hoger gaan uitvallen.
- Waar kan ik een OV-chipkaart kopen op de luchthaven? Ben je nog niet in het bezit van een OV-chipkaart? Dan heb je verschillende mogelijkheden: – Je kunt een wegwerp OV-chipkaart kopen bij de buschauffeur.
– Je kunt een wegwerp OV-chipkaart kopen bij de verkoop- en oplaadautomaat, deze staat bij de bushalte op het luchthaventerrein. – Je kunt een (anonieme) OV-chipkaart kopen bij de AKO op de luchthaven. Daarnaast is het mogelijk voor reizigers bij NS ook in- en uit te checken met een contactloze betaalpas, creditcard of mobiel.
- Deze manier van betalen geldt alleen voor reizen in de tweede klas en zonder korting.
- Waar haal of breng ik gevonden voorwerpen? Ben je iets verloren? Iets laten liggen op de luchthaven of in het vliegtuig? Zoek eenvoudig jouw verloren voorwerp via iLost.
- Meer informatie.
- Heb je iets gevonden? Wanneer je een eigendom hebt verloren of een voorwerp hebt gevonden, dan kun je terecht bij de informatiebalie in de centrale hal van de luchthaven.
Let op! Het ophalen van gevonden voorwerpen is alleen mogelijk van dinsdag t/m donderdag tussen 9.00 uur – 16.00 uur. Je kunt je bij de informatiebalie melden. Mocht je een voorwerp op een andere dag willen ophalen, dan kun je dit van tevoren per e-mail laten weten via [email protected],
- Het gevonden voorwerp wordt dan voor je klaargelegd bij de informatiebalie.
- Wat zijn de openingstijden van de luchthaven? De luchthaven hanteert vanaf 1 november 2022 nieuwe openingstijden voor het luchthavengebouw.
- Het luchthavengebouw is dan vanaf 03:30 uur tot en met de afhandeling van de laatste vlucht geopend voor passagiers.
Waar kan ik mijn hond ophalen? De luchthaven heeft een ‘hondenontvangstplaats’ voor het ontvangen van honden uit het buitenland. Deze speciale, diervriendelijke ruimte bevindt zich naast het luchthavengebouw aan de bushaltezijde. Daar kun je in alle rust je hond aannemen.
- Bagage Wat mag ik meenemen in mijn (hand)bagage? Ga goed voorbereid op reis en neem voor vertrek de bagageregels van jouw luchtvaartmaatschappij door.
- Per luchtvaartmaatschappij kunnen de regels namelijk verschillen.
- De bagage wordt onderverdeeld in twee soorten: handbagage en ruimbagage.
- Meer informatie over wat je wel en niet mag meenemen in je bagage vind je op de pagina bagageregels.
Kan ik mijn bagage ook thuis laten ophalen? Transavia biedt -in samenwerking met partner Luggo- een betaalde bagageservice aan op Rotterdam The Hague Airport. Deze service is te boeken via Transavia, Luggo zorgt er vervolgens voor dat de bagage van passagiers thuis wordt opgehaald op een gekozen ophaaldag en zal deze ook verzegelen, inchecken en voorzien van een securitycode.
Passagiers die gebruikmaken van deze service hoeven bij aankomst op de luchthaven niet meer langs de bagage incheckbalie en kunnen direct doorlopen naar de security check, mits ze hun boardingpass thuis al hebben gedownload of geprint. Meer informatie over deze service is terug te vinden op de website van Luggo,
Waar meld ik mij voor zoekgeraakte bagage? Je bagage wordt met de grootst mogelijke zorg behandeld. Mocht bij aankomst op onze luchthaven toch blijken dat jouw bagage niet met je is meegereisd, meld je dan direct bij de balie van bagage services in de aankomsthal.
Volledige naam Vluchtnummer Tag nummer
Aviapartner helpt graag verder. Mag ik babyvoeding meenemen in het vliegtuig? Het is altijd toegestaan om babyvoeding, die voor de duur van de reis nodig zijn, mee te nemen in je handbagage. Een thermosfles met water is niet toegestaan in de handbagage, maar water in een drinkfles wel.
Bereikbaarheid Is de luchthaven goed bereikbaar met het openbaar vervoer? De luchthaven is met het openbaar vervoer goed bereikbaar. Vanaf Rotterdam Centraal of Den Haag centraal reis je gemakkelijk en snel met metrolijn E naar de luchthaven. De bus stopt direct naast de vertrekhal. Vanaf Rotterdam centraal en Meijersplein reis je met de frequentbus 33 naar de luchthaven.
Via 9292 kun je eenvoudig jouw route en reistijd naar de luchthaven bepalen. Het is mogelijk voor reizigers bij NS ook in- en uit te checken met een contactloze betaalpas, creditcard of mobiel. Deze manier van betalen geldt alleen voor reizen in de tweede klas en zonder korting.
Lees hier meer over de bereikbaarheid van de luchthaven met het openbaar vervoer. Hoe kom ik met de auto bij de luchthaven? De luchthaven ligt naast rijksweg A13 en wordt aangegeven op de Ring Rotterdam. Het adres is Rotterdam Airportplein 60, 3045 AP Rotterdam. Controleer ruim voordat je naar de luchthaven komt of er eventueel wegwerkzaamheden zijn op de route.
De luchthaven is op verschillende manieren goed te bereiken, kijk voor meer informatie op de pagina bereikbaarheid en vervoer, Waar staan de taxi’s? Je vindt de taxistandplaats op het nieuwe bus- en taxiplein. Deze is gelegen tussen het luchthavengebouw en het Wings Hotel.
- Als je vanuit de centrale hal naar buiten loopt ga dan direct linksaf.
- Na 50 meter vind je de taxi’s.
- Hoe kom ik bij treinstation Rotterdam Centraal? Als je vanuit de centrale hal naar buiten loopt ga dan direct linksaf.
- Na 50 meter vind je de bushaltes.
- RET buslijn 33 rijdt in circa 25 minuten naar Rotterdam Centraal en in minder dan 10 minuten naar metrostation Meijersplein.
Vanaf metrostation Meijersplein kun je met de RandstadRail in 7 minuten naar Rotterdam Centraal en in 27 minuten naar Den Haag Centraal. Inchecken Kan ik mijn bagage ook thuis laten ophalen? Transavia biedt -in samenwerking met partner Luggo- een betaalde bagageservice aan op Rotterdam The Hague Airport.
Deze service is te boeken via Transavia, Luggo zorgt er vervolgens voor dat de bagage van passagiers thuis wordt opgehaald op een gekozen ophaaldag en zal deze ook verzegelen, inchecken en voorzien van een securitycode. Passagiers die gebruikmaken van deze service hoeven bij aankomst op de luchthaven niet meer langs de bagage incheckbalie en kunnen direct doorlopen naar de security check, mits ze hun boardingpass thuis al hebben gedownload of geprint.
Meer informatie over deze service is terug te vinden op de website van Luggo, Heb ik altijd een boardingpass nodig? Ja, je dient altijd een geldige en persoonlijke boardingpass bij je te hebben wanneer je door de veiligheidscontrole gaat. De boardingpass krijg je uitgereikt bij de incheckbalie of neemt je zelf geprint mee.
Je kunt ook gebruik maken van een mobiele boarding pass als je online hebt ingecheckt. Wanneer kan ik inchecken voor mijn vlucht? De incheckbalies van alle vluchten vind je in de centrale hal en zijn twee uur voor vertrek van een vlucht geopend. Elke luchtvaartmaatschappij hanteert eigen tijden en procedures voor het inchecken.
Controleer altijd ruim vooraf de inchecktijden van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Indien je je te laat meldt bij de incheckbalie, dan wordt je niet meer geaccepteerd voor de vlucht. Indien je online hebt ingecheckt bij de luchtvaartmaatschappij dan kun je, wanneer je met alleen handbagage reist, met een uitgeprinte boardingpass of de boardingpass op je telefoon direct door naar de veiligheidscontrole.
Indien de boardingpass in de ‘Wallet’ is toegevoegd op de telefoon, kun je deze laten zien bij de security check en laten scannen tijdens het boarden. Parkeren Kan ik mijn reservering beheren/annuleren? Je reservering aanpassen of annuleren kan je zelf. In ‘ Beheer mijn reservering ‘ kun je jouw reservering zelf wijzigen of annuleren.
Log in met je e-mailadres en reserveringsnummer. Hier wijzig je persoonsgegevens, naam en parkeertijden. Ook kun je je reservering annuleren. Dit kan tot 24 uur voor vertrek. Het annuleren van je reservering kost € 5,-. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, hoe kan dat? Heb je de reservering afgerond en betaald? Dan ontvang je binnen een uur een bevestiging op het opgegeven emailadres.
Houd hiervoor ook je ongewenste e-mail en je Spambox in de gaten. Heb je binnen een uur geen bevestiging ontvangen? Dan kun je er altijd zelf eentje hersturen. Ga hiervoor naar ‘ beheer mijn reservering ‘ en kies voor ‘verstuur mijn bevestiging’. Kan ik mijn parkeerreservering verlengen? Je reservering aanpassen of verlengen kan je zelf.
Dit doe je via de Beheer mijn reservering module. Log in met je e-mailadres en reserveringsnummer. Hier wijzig je persoonsgegevens, naam en parkeertijden. Ook kun je je reservering annuleren. Dit kan tot 24 uur voor vertrek. Het annuleren van je reservering kost € 5,-.
- Als je tijdens jouw reis jouw reservering wilt verlengen: dan kan je jouw reservering niet online verlengen.
- Wij raden je aan om de huidige reservering te laten staan en bij terugkomst je parkeerkaartje bij de betaalautomaat (tegenover de terminal) in te steken en hier het extra bedrag af te rekenen.
Hoe werkt het in- en uitrijden als ik online een reservering heb gemaakt? Graag informeren wij je over het op- en afrijden van het parkeerterrein. Hoe rijd ik het parkeerterrein op? Op- en afrijden met kentekenherkenning Je hebt tijdens je parkeerreservering gekozen voor kentekenherkenning als gewenste methode voor de toegang tot het parkeerterrein.
- Wij adviseren je de onderstaande stappen goed door te nemen, voordat je naar de luchthaven komt.
- Instructie voor het oprijden van het parkeerterrein: – Je rijdt naar de slagboom bij de inrit van het parkeerterrein – Bij de slagboom wordt je kenteken automatisch gescand.
- Je ontvangt je parkeerkaart en de slagboom opent zich.
– Wij vragen je om de ontvangen parkeerkaart goed te bewaren, deze heb je nodig wanneer je het parkeerterrein weer afrijdt. Instructie voor het afrijden van het parkeerterrein: – Bij de slagboom kun je je parkeerkaart insteken. – Neem de parkeerkaart terug en de slagboom opent zich automatisch.
- Je kunt het terrein afrijden.
- Op- en afrijden met een QR-code Alleen bij P5 kun je inrijden met een QR code.
- Scan je QR code via je telefoon of via een printversie, vervolgens gaat de slagboom open.
- Wanneer je P5 weer verlaat, scan je de QR code opnieuw.
- De slagboom opent zich.
- Wat zijn de parkeertarieven? Je kunt jouw parkeerplaats eenvoudig online reserveren,
In ons online reserveringssysteem tonen wij de beschikbare parkeerterreinen met het bijbehorende parkeertarief. Deze tarieven kunnen per moment verschillen. Wanneer je jouw parkeerplaats niet online reserveert, betaal je bij terugkomst op de luchthaven het zogenaamde ‘oprij’ tarief.
- Dit bedrag kun je bij de beschikbare betaalautomaten op de luchthaven betalen.
- Een volledig overzicht van de actuele ‘oprij’ parkeertarieven per parkeerterrein vind je hier,
- Zijn er elektrische laadpalen beschikbaar op de parkeerterreinen? Het is mogelijk om op onze parkeerterreinen gebruik te maken van elektrische laadpalen.
Deze plekken kun je niet reserveren, maar als er een laadpunt vrij is, kun je deze gebruiken. Het starttarief bedraagt €0,50 en is daarna €0,70 per kWh (tarieven zijn inclusief 21% BTW). Alleen op personeel parkeren en parkeerterrein P5 beschikken we niet over elektrische laadpalen.
An ik een auto huren op Rotterdam The Hague Airport? De autoverhuurbalies van diverse autoverhuurbedrijven zijn gevestigd in het kantoorgebouw Bel air, links naast de terminal. Voor de huurauto’s is een aparte parkeerplaats ingericht. Kom je een huurauto terugbrengen? Volg dan de bewegwijzering op de luchthaven.
Voor meer informatie kun je terecht bij een van onze partners: Avis Europcar Hertz Sixt Hoe reserveer ik online een parkeerplaats? Reserveer je parkeerplaats gemakkelijk en snel via het officiële reserveringssysteem van onze luchthaven. Je kunt tot uiterlijk 3 uur voor oprijden van het parkeerterrein reserveren.
- Online een parkeerplaats reserveren is heel eenvoudig: 1.
- Ga naar reserveer je parkeerplaats 2.
- Selecteer de gewenste periode in de kalender en klik op ‘boek nu’ 3.
- De beschikbare parkeerterreinen worden getoond.
- Ies vervolgens het parkeerterrein waar je wilt parkeren 4.
- Vul je persoonlijke gegevens in 5.
Vul je betalingsgegevens in 6. Kies de gewenste inrijmethode (kentekenherkenning, met QR code) 7. Wij adviseren je de reserveringsbevestiging bij de hand te hebben, bijvoorbeeld op je mobiele telefoon De reserveringsbevestiging ontvang je ook op het opgegeven e-mailadres.
De reserveringsbevestiging ontvang je binnen een uur na het afronden van je reservering. Het is helaas niet mogelijk om telefonisch een parkeerplaats te reserveren. Waar kan ik parkeren als ik iemand ga wegbrengen of ophalen? Vlakbij het luchthavengebouw hebben wij Kiss & Ride stroken. Deze zijn voor alle wegbrengers en ophalers bereikbaar.
Je kunt maximaal 5 minuten gebruikmaken van de Kiss & Ride stroken. Op het luchthaventerrein wordt duidelijk aangegeven hoe en waar de Kiss & Ride stroken te bereiken zijn. In onderstaande plattegrond kun je zien waar de Kiss & Ride stroken zich bevinden.
Plattegrond Kiss & Ride Mocht je langer dan 5 minuten willen staan met de auto, dan adviseren we te parkeren op P1, P2, P3 of P4. Kort parkeren op P1, P2, P3 en P4 is tegen betaling. In onderstaande plattegrond kun je zien waar P1, P2, P3 en P4 zich bevinden. Overzicht parkeerterreinen Waar kan ik mijn fiets, scooter of motor parkeren? Op het plein voor het Bel Air Gebouw (naast het luchthavengebouw) is een fietsenstalling ingericht.
De fietsenstalling is een openbare stalling en is niet extra beveiligd. Er zijn aparte plekken ingericht voor het parkeren van motoren. Deze plekken bevinden zich naast de fietsenstalling. Kan ik een parkeerplaats voor mindervaliden reserveren? Parkeer voor een lager tarief op P1 – business parking Je hoeft deze plek niet te reserveren.
- Je kan jouw auto hier overal parkeren.
- Wil je parkeren bij de mindervalidenplaatsen? Leg dan jouw mindervalidenkaart goed zichtbaar achter de voorruit.
- Wij verzekeren jou een plek.
- Betaal jouw parkeerkaart bij terugkomst bij de informatiebalie Deze is in het luchthavengebouw.
- Hiervoor laat je jouw parkeerkaart, boardingpass en mindervalidenkaart zien.
Je betaalt hiervoor het hetzelfde als parkeren op P3. Tarieven vind je op onze website. Waar kan ik terecht met vragen of klachten over het parkeren? Heb je een vraag of een klacht over parkeren? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via het contactformulier op onze website,
Voor dringende zaken kun je telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer +31 (0)10 446 34 44. Het is ook mogelijk om ons een bericht te sturen via social media, waar vragen ook buiten kantooruren en in het weekend worden beantwoord. Daarnaast is het mogelijk om bij de betaalautomaten en de slagbomen van de parkeerterreinen contact op te nemen via de intercom.
Hoe werkt de kentekenregistratie voor parkeren? Waarom wordt mijn kenteken geregistreerd? Het kentekenregistratiesysteem is ingesteld om de veiligheid van de parkeerterreinen te verhogen. Bij het uitrijden wordt namelijk gecontroleerd of de combinatie van de parkeerkaart en het kenteken hetzelfde is als bij de ingang.
- Wanneer dit niet het geval is, zal het uitrijden worden geblokkeerd.
- Hiermee wordt voorkomen dat iemand zonder de juiste parkeerkaart met je auto uit kan rijden.
- Daarnaast kan de registratie worden gebruikt om een nieuwe parkeerkaart aan te maken bij de servicebalie, wanneer je je parkeerkaart bent verloren.
Administratiekosten, die voorheen werden berekend, zijn niet meer nodig. De kentekenregistratie wordt ook gebruikt wanneer je online een reservering hebt gemaakt voor een parkeerplaats en je ervoor hebt gekozen om het parkeerterrein op te rijden middels kentekenherkenning.
Waarom is parkeren betrouwbaarder wanneer mijn kenteken wordt geregistreerd? Je parkeerkaart of creditcard vormt op deze manier een unieke combinatie met je kenteken, zodat je voertuig alleen het parkeerterrein kan verlaten met dezelfde kaart die je bij het inrijden hebt getrokken of de creditcard die je hebt ingevoerd.
Dit voorkomt diefstal. Wanneer wordt mijn kenteken geregistreerd? Zodra je een van de parkeerterreinen van de luchthaven betreedt met je voertuig, wordt je kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Dit is zichtbaar doordat je kenteken bij het inrijden op je parkeerkaart wordt geprint.
- Indien je bij online reservering hebt gekozen voor kentekenherkenning als inrijmethode dan wordt je kenteken ook in ons systeem geregistreerd.
- Zo word je herkend bij het inrijden en kunnen wij de reservering uitvoeren.
- Zodra je uitrijdt wordt je kenteken uit het Parkeer Management Systeem verwijderd.
- Worden mijn kentekengegevens opgeslagen nadat ik ben uitgereden? Als de gegevens van je kenteken niet meer nodig zijn voor het parkeren dan worden deze direct en volledig uit ons systeem verwijderd.
Wat doet de luchthaven met de kentekengegevens? De kentekengegevens staan in ons Parkeer Management Systeem tot het moment van uitrijden. Tenzij sprake is van een reservering op kenteken, dan worden de kentekengegevens gebruikt voor de uitvoering en nazorg van de reservering.
- De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan de luchthaven.
- Tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting.
- Er is ook geen koppeling met het RDW.
- Worden mijn kentekengegevens gedeeld met de Belastingdienst of andere instellingen? Nee, je kentekengegevens worden niet gedeeld met de Belastingdienst of gecontroleerd bij het RDW.
Waar vind ik de betaalautomaten voor het parkeren? Wanneer je wilt betalen voor je parkeerplaats kun je gebruik maken van de betaalautomaten op parkeerterrein P1. Ook op parkeerterrein P4 kun je gebruik maken van een betaalautomaat. Op parkeerterrein P1 kun je betalen met pin, creditcard of contact geld en bij P4 alleen met pin of creditcard.
- Heb je tijdens het oprijden gebruik gemaakt van je bankpas? Dan hoef je niet langs een betaalautomaat.
- Bij het verlaten van het parkeerterrein kun je je bankpas of creditcard invoeren in de parkeerzuil bij de slagbomen.
- Let op! Je dient voor het op- en afrijden gebruik te maken van dezelfde creditcard.
Maximumbedrag voor bankpas is €100,00 en voor creditcard €50,00, een hoger bedrag kun je wel bij een betaalautomaat voor de terminal afrekenen. Steek je bankpas of creditcard waarmee opgereden in de betaalterminal en reken het bedrag af. Steek bij de uitgang ook weer dezelfde bankpas of creditcard in de betaalterminal om het terrein mee af te kunnen rijden.
Reisdocumenten Hoe verloopt de paspoortcontrole op de luchthaven? Het is zo dat binnen het Schengenverdrag wettelijk is besloten dat er binnen Europa (een aantal landen uitgezonderd) géén paspoortcontrole verplicht is. Een aantal landen, waaronder Nederland, heeft het Schengenverdrag ondertekend. Hierin is geregeld dat door de aangesloten landen onderling geen paspoortcontrole zal plaatsvinden.
Als je bijvoorbeeld van Nederland naar een ander Schengenland reist, vindt er in beginsel geen paspoortcontrole plaats. Het verdragsland behoudt zich altijd het recht voor om alsnog een paspoortcontrole te houden. Bekijk een visualisatie van de procedure van de paspoortcontrole: Voor verdere informatie verwijzen we je naar de website van de Rijksoverheid, Waar kan ik een noodpaspoort verkrijgen? Een noodpaspoort kan in uitzonderlijke gevallen, en onder strikte voorwaarden, worden verzorgd door de Koninklijke Marechaussee op de luchthaven.
- Voor meer informatie over dit tijdelijke noodpaspoort kun je terecht bij het service- en informatiecentrum van de Koninklijke Marechaussee.
- Deze bevindt zich direct rechts naast de ingang van het luchthavengebouw.
- De Koninklijke Marechaussee is ook bereikbaar per telefoon 0800-1814,
- Heeft mijn kind een eigen reisdocument nodig? Ja, sinds 26 juni 2012 hebben kinderen van alle leeftijden een eigen reisdocument nodig en is bijschrijven in jouw reisdocument niet meer mogelijk.
De geldigheid van alle bestaande bijschrijvingen zijn vervallen. Wat is een geldig reisdocument? Alle passagiers op Rotterdam The Hague Airport dienen te allen tijde te beschikken over een geldig paspoort of Europese identiteitskaart. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je deze reisdocumenten, en eventuele overige documenten noodzakelijk voor toegang tot het land van bestemming (zoals bijvoorbeeld visa), in je bezit hebt.
Een rijbewijs wordt niet aanvaard als een geldig reisdocument. Vluchten Hoe weet ik dat er een vluchtwijziging is? Vluchtwijzigingen worden vermeld op deze website bij de aankomst- en vertrektijden en op teletekstpagina 769. Controleer altijd ruim voor vertrek eventuele wijzigingen van je vlucht. Je bent altijd zelf verantwoordelijk om op tijd te zijn voor je vlucht.
Op de luchthaven worden wijzigingen vermeld op de schermen in de centrale hal en in de vertrekhal. Bovendien wordt dit ook omgeroepen. Voorzieningen Ik heb assistentie nodig op de luchthaven. Hoe vraag ik dit aan? Heb je assistentie nodig op de luchthaven? Geef dat meteen aan bij de boeking van je ticket of reis.
- Je luchtvaartmaatschappij of het reisbureau geeft dit aan ons door.
- Je kunt assistentie ook gemakkelijk direct bij Aviapartner aanvragen.
- Dit doe je door een e-mail te sturen naar [email protected] Hierin vermeld je in ieder geval het volgende: • Jouw persoonsgegevens • Vluchtnummer en datum van vertrek • Verwachte aankomsttijd op de luchthaven • Hoe je naar de luchthaven komt • Eventueel een mobiel nummer en nadere informatie over jouw rolstoel Wij zorgen er in samenwerking met Aviapartner voor dat je assistentie wordt geregeld.
Dit gaat altijd in nauw overleg met de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt. Let op! Wanneer assistentie niet of te laat wordt aangevraagd, dan voorziet de verordening dat de luchthaven enkel een redelijke inspanning zal leveren om de assistentie conform de kwaliteitseisen te leveren.
- Dit betekent dat de luchthaven niet verantwoordelijk kan worden gesteld indien de passagier niet op tijd in het vliegtuig arriveert.
- An ik een auto huren op Rotterdam The Hague Airport? De autoverhuurbalies van diverse autoverhuurbedrijven zijn gevestigd in het kantoorgebouw Bel air, links naast de terminal.
Voor de huurauto’s is een aparte parkeerplaats ingericht. Kom je een huurauto terugbrengen? Volg dan de bewegwijzering op de luchthaven. Voor meer informatie kun je terecht bij een van onze partners: Avis Europcar Hertz Sixt Waar kan ik roken? Roken in het luchthavengebouw en op het platform is ten strengste verboden.
Op de luchthaven mag je uitsluitend op de daartoe aangewezen locaties roken. Voor de securitycheck Op het voorterrein hanteren wij een rookvrije zone. Het is alleen toegestaan om buiten deze zones te roken bij de geplaatste asbakken. Na de securitycheck In de vertrekhal zijn geen rookruimtes beschikbaar.
Wel is roken op het panoramaterras toegestaan. Waar kan ik geld pinnen of wisselen? In de centrale hal bevindt zich een pinautomaat tussen de AKO shop en het kantoor van GWK Travelex. Je kunt buitenlandse valuta verkrijgen of wisselen bij het kantoor van GWK Travelex in de centrale hal van de luchthaven.
- Waar kan ik mijn baby verzorgen? Je kunt je baby verschonen in de diverse toiletgroepen in de terminal.
- In de nabijheid van de ingang van de Airportshop is tevens een ruimte beschikbaar waar met een magnetron een flesje warm kan worden gemaakt.
- Waar zijn de toiletten? In het luchthavengebouw zijn meerdere toiletten aanwezig, zowel in de centrale hal als in de vertrek- en aankomsthal.
Alle toiletten zijn kosteloos te gebruiken en zijn duidelijk met bewegwijzering aangegeven. Er zijn ook speciale rolstoeltoiletten beschikbaar. Waar kan ik vliegtuigen kijken? Dit is mogelijk op het panoramaterras van restaurant Het Uitzicht. Dit restaurant bevindt zich vóór de security check.
Wat kost parkeren op Rotterdam Airport?
2.3. Parkeerplaats P6 – De P6-parkeerplaats is een andere ruime parkeerplaats bij de Rotterdam The Hague Airport. Op die parking vind je ook elektrische oplaadpunten. Je betaalt hier opnieuw 2,50 euro voor het eerste half uur. Als je van plan bent om langer dan 3 uren te blijven, ga je ook hier beter naar de parkings P1, P1A of P3,