Waarde Elektrische Fiets Berekenen

Waarde Elektrische Fiets Berekenen

Wat is de waarde van mijn elektrische fiets?

Rekenvoorbeeld: waarde elektrische fiets berekenen – Dat is lastig. Aangezien er nog weinig gegevens zijn over de verkoop van tweedehands e-bikes (en de prijs die daarvoor betaald is) bestaat er nog geen rekenmodel om de waarde te bepalen. Op termijn zullen dusdanig veel fietsen te koop staan, dat het eenvoudiger wordt om richtprijzen te noemen.

  1. Vanzelfsprekend verliest een fiets in zijn eerste jaar direct een flink deel van zijn waarde.
  2. Een tweedehands fiets van nog geen jaar oud is per definitie al 30 procent minder waard.
  3. In de jaren daarop verliest een fiets telkens wat meer van zijn waarde.
  4. Voorheen rekende men met nog eens 20 procent per jaar, maar nu liggen de verkoopprijzen van tweedehands elektrische fietsen duidelijk hoger.

In de regel is een e-bike die bij aanschaf € 2.500 kostte, na drie jaar nog € 1.000 tot € 1.200 waard (bij benadering). Daarbij gaan we er wel van uit dat de accu nog goed is. Is er in vier, vijf jaar tijd pakweg 20.000 kilometer met een accu gereden, en is deze dus vaak opgeladen, dan is de capaciteit ervan – ook als-ie van een goed merk is – vaak flink teruggelopen.

Hoeveel inruil fiets?

Fiets inruilen voor korting? – Bij aankoop van een nieuwe fiets of e-bike in de winkel* kun je jouw oude fiets vaak nog inruilen. Het bedrag dat jouw oude fiets waard is, is afhankelijk van het soort fiets, hoe oud deze is en de staat waarin deze verkeert.

Hoeveel kost elektrische fiets tweedehands?

Enkele populaire ebikes op een rij

Merk Kosten
B-Twin €650
Giant €1500
Batavus €1300
Trek €2500

Hoe verkoop ik mijn elektrische fiets?

U kunt uw gebruikte e-bike natuurlijk te koop zetten op een van de vele verkoopsites, maar u kunt uw fiets ook inruilen bij de BOVAG-fietsenhandel. Als uw fiets niet meer dan een paar jaar oud is en u hem altijd goed heeft (laten) onderhouden, kunt een interessante inruilprijs krijgen.

Kan je afdingen op een fiets?

7. Prijsonderhandeling – Onderhandelen kan altijd. Je kunt bijvoorbeeld vragen of er nog iets ‘aan de prijs gedaan kan worden’ (bijvoorbeeld als het een model uit een vorige collectie betreft) en/of er mogelijk een kosteloze upgrade voor de accu in zit, of op zijn minst een extra accessoire.

Wat kun je vragen voor een tweedehands fiets?

Wanneer de tweedehands fiets goed onderhouden is, is het slim om het serienummer van de fiets en de aankoopfactuur bij de verkoper op te vragen. Zo weet je direct wat de huidige prijs was van de fiets en dat de fiets niet gestolen is.

Wat krijg ik voor mijn oude fiets bij Stella?

Oud wordt nieuw – Dolgraag een goede e-bike kopen, maar thuis nog een Stella-fiets staan? Geen probleem! Stella ruilt je oude Stella e-bike (jaartal maakt niets uit) namelijk in op een nieuwe. Hiermee koop je nog voordeliger een gloednieuwe elektrische fiets. Wij verzekeren jou van een mooie inruilprijs, zodat jij veel geld op je nieuwe elektrische Stella-fiets bespaart!

Kan ik een elektrische fiets vergoed krijgen?

Kan ik een vergoeding voor een elektrische of een aangepaste fiets krijgen? – Soms is een vergoeding van een aangepaste fiets mogelijk. Bijvoorbeeld als jij, of je kind, door lichamelijke problemen moeilijk zelf kunt fietsen. Een driewielfiets, een loopfiets, een elektrische fiets of een tandem kan dan geschikt zijn.

Je hebt een langdurige ziekte of een beperking waardoor je niet op een gewone fiets kunt fietsen. Je hebt een aanpassing nodig die speciaal is ontwikkeld voor mensen met een beperking.

Algemene aanpassingen, zoals een elektrische fiets, worden zeer zelden vergoed. De instantie die de fiets vergoedt kan ook nog aanvullende voorwaarden stellen. Aanvraag

Een fiets om naar werk of school te fietsen, vraag je aan bij Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV). Wil je een fiets voor privégebruik, bijvoorbeeld om boodschappen te doen of vrienden op te zoeken? Overleg dan met je gemeente wat er mogelijk is. Je kunt hiervoor terecht bij je gemeente.

Aanbod Fietsen zijn er in allerlei soorten en maten. Op de website Hulpmiddelenwijzer.nl vind je informatie over de verschillende soorten fietsen. Op internet vind je ook websites voor tweedehands fietsen. Bron: https://www.informatielangdurigezorg.nl/regelhulp

Wat is de marge op een elektrische fiets?

Wielertoerist.nl Waar moet je op letten als je een nieuwe fiets koopt, welke merken zijn er te koop. Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: do 25 mei 2006 11:36 CTWT-lid: Ja Locatie: Apeldoorn door » za 12 november 2011 19:09 Marges zijn gemaakt om de Nederlandse consument zaken met ” korting” te kunnen verkopen. Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: do 30 augustus 2007 18:25 Fiets: Alan Race max CTWT-lid: Ja door » za 12 november 2011 20:07 Pino schreef: Marges zijn gemaakt om de Nederlandse consument zaken met ” korting” te kunnen verkopen. Zonder korting koopt de modale kaaskop niets.

You might be interested:  Percentage Berekenen In Excel

Orting is belangrijker dan kwaliteit. Die kan op een tegeltje (ps; hoeveel korting kreeg je op die franse auto?) ~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear, faith in his wings takes him there ~ a.k.a. Kritische stuiterbal Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: ma 29 mei 2006 08:29 Fiets: Scott Addict R4 door » za 12 november 2011 20:35 Is toch met veel zaken zo? Kleding, electronica, etc.

Ik heb ooit eens een specialized prijslijst gekregen met daarop de detailhandel prijzen. Zo’n beetje alle producten gaan een keer over de kop. De grote zaken zullen waarschijnlijk ook op deze prijzen nog wat weten af te dingen en dus nog voordeliger inkopen.

Verhaal lijkt mij vrij simpel: als je een product te duur vindt, koop je het toch niet? Moderator Berichten: Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:23 Fiets: Dedacciai Nerissimo CTWT-lid: Ja Locatie: Elst Gld Contacteer: door » za 12 november 2011 21:12 Pino schreef: Korting is belangrijker dan kwaliteit.

Bedoel je dat wanneer je korting krijgt bij de aanschaf van een product, dat dan de kwaliteit afneemt? Het is overigens een misvatting te denken dat alleen Nederlanders een goede deal willen Querer es poder Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: do 25 mei 2006 11:36 CTWT-lid: Ja Locatie: Apeldoorn door » za 12 november 2011 21:25 Bas schreef: Pino schreef: Korting is belangrijker dan kwaliteit. Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: do 25 mei 2006 11:36 CTWT-lid: Ja Locatie: Apeldoorn door » za 12 november 2011 21:30 Noontje schreef: (ps; hoeveel korting kreeg je op die franse auto?) Korting verscholen achter inruil, net als bij de meeste fietsenboeren. Vast te veel betaald. En het is geen Franse, maar een Sloveense auto. Alu Racefiets met Carbon achtervork Berichten: Lid geworden op: vr 20 juni 2008 15:57 Fiets: Corratec Airtech 100 Locatie: Helmond Contacteer: door » zo 13 november 2011 08:35 Gemiddelde marge in de fietsenhandel is 35% en dat is heel normaal. Als een dealer heel erg veel op voororder koopt gaan de marges wat omhoog maar niet veel.

  • Zoals sommigen het stellen zijn mensen die in de retail zitten grote boeven
  • Meeste retailers ook in de vakhandel en speciaalzaken moeten erg hard werken voor hun centjes.
  • Grtz; mtbfool

Praat niet als een kip zonder kop en informeer je eerst eens ff en ga niet af op 1 fiets die in de uitverkoop gaat om te zeggen dat er goed verdiend word aan onze hobby. Waarom Racen als je kunt Biken Corratec Fully 650B en Superior 29 er “ride it your way” Bezig met harder te fietsen dan de rest maar dan moet je wel trainen geloof ik Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: ma 07 januari 2008 18:10 Fiets: Canyon Ultimate CF CTWT-lid: Ja Locatie: Zandvoort Contacteer: door » zo 13 november 2011 10:26 Ik zie het probleem niet.

Alsof er een vaste marge bovenop de inkoopprijs moet worden gegooid. Als er iemand is die het bedrag wil betalen dan is dat prima, als er een absurde prijs wordt gevraagd om met een hoog kortingspercentage te kunnen ´stunten´ omdat mensen zichzelf voor de gek willen houden is dat ook prima. Het is gewoon vraag en aanbod en met de huidige prijsvergelijkingsmogelijkheden die internet biedt een behoorlijk transparante markt zonder monopolie.

Zolang nog niet iedere fietsenmaker in een 911 turbo rijdt geloof ik niet dat er exorbitant verdiend wordt in deze business. Tenslotte, als je echt vindt dat er flink wordt verdiend dan kan je natuurlijk altijd zelf instappen en fietsen gaan verkopen.

Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: wo 24 mei 2006 21:11 Fiets: Cannondale Supersix CTWT-lid: Ja Locatie: Den Haag Contacteer: door » zo 13 november 2011 11:25 Het lijkt me geen nieuws dat fietsen in het hogere segment niet bepaald een gezonde prijs-kwaliteitverhouding hebben. Dat er verschillende mensen aan verdienen is niet meer dan logisch.

Als klant maak je gelukkig zelf uit wat je koopt. Verder wat mtbfool zegt, om nou de branche aan te vallen agv 1 vrij extreem opruimingsmodel beetje onzinnig. Aan alles wat je koopt verdienen mensen. Ik schat zo in dat je zelf ook iedere maand geld krijgt wat door anderen wordt opgebracht.

Ik vind het wel een mooie fiets trouwens, denk dat ik het er best op zou kunnen. Kinderfiets Berichten: Lid geworden op: zo 12 augustus 2007 17:12 Fiets: Scott R4 Locatie: Heesch Contacteer: door » zo 13 november 2011 13:17 mtbfool schreef: Gemiddelde marge in de fietsenhandel is 35% en dat is heel normaal.

Als een dealer heel erg veel op voororder koopt gaan de marges wat omhoog maar niet veel.

  1. Zoals sommigen het stellen zijn mensen die in de retail zitten grote boeven
  2. Meeste retailers ook in de vakhandel en speciaalzaken moeten erg hard werken voor hun centjes.
  3. Grtz; mtbfool
You might be interested:  Gas En Elektra Berekenen

Praat niet als een kip zonder kop en informeer je eerst eens ff en ga niet af op 1 fiets die in de uitverkoop gaat om te zeggen dat er goed verdiend word aan onze hobby. Hoe bereken jij het gemiddelde. Als ik naar al zijn aanbiedingen kijk op de site lijkt de marge in dit geval toch wat groter dan 35 %.

Want als je wat verder had gekeken dan zie je kortingen van 1500 E op een fiets van 4500 E of 2000 E korting op een fiets van 5000 E. En aan deze fietsen wordt echt nog wel iets aan verdiend. De FM mogen van mij best een goede boterham hebben. Ik heb er ook geen moeite mee om meer te betalen dan via een webshop als ik bij problemen een stuk service voor terug krijg.

Maar stel dat jij een fiets koopt die vervolgens een paar maanden later flink in prijs zakt. Cicletti Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: vr 13 april 2007 09:40 Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm CTWT-lid: Ja Locatie: Nijmegen door » zo 13 november 2011 16:09 Cicletti schreef: Hoe bereken jij het gemiddelde.

  • Als ik naar al zijn aanbiedingen kijk op de site lijkt de marge in dit geval toch wat groter dan 35 %.
  • Want als je wat verder had gekeken dan zie je kortingen van 1500 E op een fiets van 4500 E of 2000 E korting op een fiets van 5000 E.
  • En aan deze fietsen wordt echt nog wel iets aan verdiend.
  • Cicletti Je geeft zelf het antwoord al.

Gemiddeld 35% en dat terwijl er ook fietsen zijn met bijvoorbeeld 40% marge (voor korting) als jouw stelling klop dat er nog verdiend wordt aan een fiets van eur 5.000 met eur 2.000 korting. Inclusief die korting zal die marge vrijwel 0% zijn. Maar juist bij die enkele uitverkoopmodellen kan het voorraad technisch (meer voorraad kost simpelweg geld) slim zijn om die zelfs met een (bijna) o% marge te verkopen.

  • Zeker als er een modelwisseling aan komt.
  • Maar even heel iets anders: Marge op spijkerbroeken.
  • Raad eens? Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen! Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: wo 24 mei 2006 21:11 Fiets: Cannondale Supersix CTWT-lid: Ja Locatie: Den Haag Contacteer: door » zo 13 november 2011 16:45 Ik koop altijd eens per jaar mijn kleren bij de Bijenkorf met 40% korting.

Ik ga er vanuit dat er dan nog steeds 35% marge op zit. Ook denk ik dat de tussenhandelaar nog eens 35% marge heeft en de directeur van de fabriek waar alle kindertjes de broeken in elkaar naaien nog eens 90%. Dus ten opzichte van de kostprijs gok ik zo’n 96%.

  1. Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: di 27 mei 2008 18:08 Fiets: Basso door » zo 13 november 2011 16:49 Ronald schreef: Ik koop altijd eens per jaar mijn kleren bij de Bijenkorf met 40% korting.
  2. Ik ga er vanuit dat er dan nog steeds 35% marge op zit.
  3. Ook denk ik dat de tussenhandelaar nog eens 35% marge heeft en de directeur van de fabriek waar alle kindertjes de broeken in elkaar naaien nog eens 90%.

Dus ten opzichte van de kostprijs gok ik zo’n 96%. meende laatst gelezen te hebben 200 a 250 % Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: vr 13 april 2007 09:40 Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm CTWT-lid: Ja Locatie: Nijmegen door » zo 13 november 2011 17:21 Ronald schreef:,Dus ten opzichte van de kostprijs gok ik zo’n 96%.

Jij gaat door voor de hoofdprijs Inkoop ligt tussen 3% en 10% tov verkoop. Detailhandel koopt overigens voor meer in, er blijft een flink deel bij de tussenhandel hangen. Kun je van alles van vinden, maar we willen toch allemaal wat verdienen en ik heb altijd nog de keuze die fiets (broek of whatever) niet te kopen Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen! Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: di 27 mei 2008 18:08 Fiets: Basso door » zo 13 november 2011 18:35 kijk de docu China Blue maar eens, gaat over de jeans handel in China.

Staat in 2 delen op youtube Carbon Racefiets Berichten: Lid geworden op: vr 13 april 2007 09:40 Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm CTWT-lid: Ja Locatie: Nijmegen door » zo 13 november 2011 20:36 Niels schreef: kijk de docu China Blue maar eens, gaat over de jeans handel in China.

Staat in 2 delen op youtube Dat blijft dus het dilemma: Gaan de grote retailers eerlijke (inkoop)prijzen bieden of blijven zij gaan voor de (aller-)laagste inkoopprijzen ten koste van de arbeiders in landen waar geen minimumlonen gelden. Er slagen maar weinig grote retailer in dit anders aan te pakken omdat het gaat ten koste van de eigen marge.

Heb zelf bij een grote meubel retailer de prijsopbouw van fabriek tot consument gezien. Zelfs bij een aantal absolute bodem (verkoop-)prijzen die zij hanteerden was er nog gemiddeld 50% marge (dus verkoop is 2x inkoop incl. magazijn en transportopslagen) Er zal vooral tijd nodig zijn voor er in landen als India en China eerlijke wetten komen mbt werktijden, (minimum-)lonen en arbeidsomstandigheden.

En daarin zit ook de keerzijde van het verhaal. De westerse retailers hebben dan wel marges van 50-200% en meer. Maar daar moeten zij wel de naar verhouding zeer hoge lonen van de verkooporganisatie en de huisvesting van betalen. Tenzij je heel groot bent of een goede niche hebt gevonden blijft er nog altijd weinig over onder aan de streep.

Maar nu ga ik de economie weer even steunen en een paar inkopen via www doen Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen! Huis-, tuin- en keukenfiets Berichten: Lid geworden op: zo 13 maart 2011 20:40 Fiets: Massini Tiagra Locatie: Amersfoort door » do 17 november 2011 13:10 zo werkt het toch? De 1 koopt in en verkoopt dit met winst.

You might be interested:  Inkomstenbelasting Eenmanszaak Berekenen

Ik neem aan dat er tussen de inkoop en verkoop nog andere kosten zitten. Fiest afmonteren: half uur/ uur fiets afstellen: 20 minuten Fiets verkopen: 4X15 minuten voor 1 keer verkoop Maten koper opnemen ca 30 minuten. Garantie reparaties, per fiets gemiddeld een half uur. Dan zit je dus per fiets op op 3,5 uur werk.

Met een beetje goede uurkost prijs ben je dan dus al weer 125 euro lichter. En dna heb ik het niet over de huur, klant contacten, dealer contacten etc etc etc. Het lijkt heel wat, en ik betaal ook liever de 4500 euro ipv de 7500. Maar gun ook de verkoper zijn plakje kaas op het brood.

  • Dit soort kortingen zijn er vaak alleen wanneer de fiets 2 of 3 jaar oud is.
  • Die moeten op een bepaald moment gewoon uit het magazijn.
  • Ooit een flesje wijn besteld in een restaurant? en jij denken datd ie fles van 30 euro wel erg goed moet zijn? Inkoop was die waarschijnlijk onder het 10je.
  • Ergens moet er verdiend worden anders heeft werken geen zin.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast : Wielertoerist.nl

Waar kan ik het beste mijn fiets verkopen?

Op VeloScout kun je gratis en eenvoudig adverteren. Presenteer je fiets met foto’s en standaard specificaties en maak gebruik van de uitgebreide advertentiemogelijkheden op VeloScout. In slechts enkele klikken staat je advertentie online. Je fiets en/of je fietsonderdeel verkopen is nog nooit zo makkelijk geweest!

Hoe kan ik zien hoe oud een elektrische fiets is?

table>

Leidseplein, Amsterdam Hoe oud is mijn fiets Hebt u een oude fiets en wilt u deze laten dateren, e-mail dan de volgende gegevens: 1. merk 2. framenummer 3. preciese plek waar het framenummer staat (b.v. links op de zadellug van onder naar boven geschreven) 4. omafiets, gewone damesfiets of herenfiets (of tandem, kruisframe, etc.)? 5. wielmaat (staat op de band) 6. Alles wat op de naaf in het achterwiel geschreven staat (behalve als het achterwiel met zekerheid niet meer origineel is). Daarnaast helpt het ook zeer als u een of meerdere duidelijke(!) foto’s kunt mailen. Dus vooral in groot formaat, scherp en buiten bij daglicht genomen. Het zal niet altijd mogelijk zijn om uw fiets met deze gegevens te dateren, maar vaak wel. Wilt u verder nog iets over de achtergrond van de fiets weten (in hoeverre is de fiets nog origineel, is het een bijzonder model etc.), vermeld dat dan even. Voor deze extra informatie zijn foto’s van de fiets onmisbaar. Voor informatie en tips over b.v. de restauratie van uw fiets kan ik u geen gedetailleerde informatie bieten, zie hiervoor de pagina met veelgestelde vragen, Zelf een fiets dateren Als u zelf het bouwjaar van u fiets wilt achterhalen kunt u kijken of u op onderdelen van de fiets een bouwjaar vindt. Vooral op naven zijn bij oude fietsen vaak jaartallen of jaartalcodes te vinden. Welke aanknopingspunten daarvoor bestaan kunt u in Waar staat een bouwjaar op mijn fiets? lezen. Natuurlijk lukt dit alleen als de onderdelen waarop u een jaartal vindt ook van origine in de fiets zaten. Om zeker te zijn of om aan de fietsendatabank bij te dragen waarvan iedereen weer voordeel kan hebben, is het handig als u een zelf gedateerde fiets alsnog opgeeft. Het nut van de fietsendatabank Het is de bedoeling om met behulp van de fietsendatabank een zo volledig mogelijk overzicht van de geschiedenis van de Nederlandse fiets te verkrijgen aan de hand van wat er nu nog rondrijdt. Ook Engelse en Duitse merken komen – in kleinere aantallen – in de fietsendatabank voor. Hoe meer mensen hieraan bijdragen, hoe meer informatie voor iedereen beschikbaar komt. De fietsendatabank zelf is niet online te raadplegen maar wordt gebruikt om per e-mail mensen te helpen, die via deze website informatie over hun oude fiets vragen. Als u meer wilt weten over wat de fietsendatabank inhoudt en welke mogelijkheden deze biedt klikt u op de fietsendatabank, Nuttige historische gegevens over oude fietsen liggen letterlijk op straat (foto: Thorbeckeplein, Amsterdam, www.nationaalarchief.nl)

Copyright by Herbert Kuner, © 1999, All rights reserved. Last update: 07-02-2017